Efektywne i skuteczne zarządzanie wymaga od menedżera wielu różnych umiejętności związanych z pracą z drugim człowiekiem. A to, jak wiadomo, materia najbardziej wymagająca.
POLECAMY
W XXI wieku wielu menedżerów ma coraz więcej zadań i coraz mniej czasu na realizację ich wszystkich. A do tego dochodzi jeszcze praca z człowiekiem, rozwój jego kompetencji, sprawianie, żeby był coraz lepszy w tym, co robi. Jak to wszystko pogodzić?
Inwestycja, która się zwraca
Człowiek i praca z nim to inwestycja. Każda inwestycja ma to do siebie, że początkowo wymaga dużego wkładu (finansowego, czasowego, wysiłkowego), by później przez długi czas dawać zyski i umożliwiać zbiór plonów temu, kto w nią zainwestował. Z człowiekiem jest tak samo. Aby to zrozumieć, potrzebne są dwie rzeczy:
- Składowe pojęcia „kompetencja”.
- Krzywa rozwoju pracownika wg Blancharda.
Ken Blanchard jest twórcą koncepcji czterech etapów rozwoju pracownika. Z tej koncepcji wynikają również w sposób bezpośredni cztery „style za...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!