O tym, że nie „co”, a „jak”!

Temat numeru Sprzedażowy dream team

Zarządzanie to trudna sztuka. Wielu menedżerów szuka w niej drogi na skróty, chcąc jak najszybciej móc delegować zadania. Niektórzy oczekują również tego, że ich podwładni będą „czytać z magicznej kuli”. Co mam na myśli? Zapraszam do lektury.

Efektywne i skuteczne zarządzanie wymaga od menedżera wielu różnych umiejętności związanych z pracą z drugim człowiekiem. A to, jak wiadomo, materia najbardziej wymagająca. 

POLECAMY

W XXI wieku wielu menedżerów ma coraz więcej zadań i coraz mniej czasu na realizację ich wszystkich. A do tego dochodzi jeszcze praca z człowiekiem, rozwój jego kompetencji, sprawianie, żeby był coraz lepszy w tym, co robi. Jak to wszystko pogodzić?

Inwestycja, która się zwraca

Człowiek i praca z nim to inwestycja. Każda inwestycja ma to do siebie, że początkowo wymaga dużego wkładu (finansowego, czasowego, wysiłkowego), by później przez długi czas dawać zyski i umożliwiać zbiór plonów temu, kto w nią zainwestował. Z człowiekiem jest tak samo. Aby to zrozumieć, potrzebne są dwie rzeczy:

  1. Składowe pojęcia „kompetencja”.
  2. Krzywa rozwoju pracownika wg Blancharda.

Ken Blanchard jest twórcą koncepcji czterech etapów rozwoju pracownika. Z tej koncepcji wynikają również w sposób bezpośredni cztery „style za...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy