Krótsza, ale skuteczniejsza rozmowa sprzedażowa? To możliwe!

Temat numeru Optymalizacja i rozwój kanałów sprzedaży

Rozmowa telefoniczna to wciąż zmora wielu handlowców i przedstawicieli handlowych. Zwłaszcza jeśli mowa o pozyskiwaniu nowych klientów. Często taka sytuacja wynika z tego, że handlowiec nie wie, jak taką rozmowę przeprowadzić. W tym artykule przeczytasz o najważniejszych zasadach i regułach, które sprawią, że Twoja rozmowa stanie się krótsza i bardziej efektywna. Przed Tobą 11 zasad, które pomogą w osiąganiu wyników sprzedażowych. 

Pracuję jako trener, szkoleniowiec. Moje zadanie jest proste – sprawić, żeby ktoś, kto nie ma zadowalających wyników, zaczął je osiągać. Realizując to zadanie, kieruję się jedną zasadą: im prostsze rozwiązanie, tym lepsze. Ten tekst nie jest odkrywaniem Ameryki na nowo. Nie ma takiej potrzeby. Zbiera on wiele lat moich doświadczeń sprzedażowych i trenerskich. Omawia zasady i reguły, które wielokrotnie się sprawdziły i doprowadziły do umówienia wielu udanych i skutecznych spotkań. Zapraszam do mojego świata sprzedaży! 3, 2, 1, START!

POLECAMY

1. Samo się nie zrobi

U wielu sprzedawców telefon budzi niechęć. U mnie było dokładnie tak samo. Ba! Jeśli biznes się kręci i sprzedawca zarabia, a klienci sami składają zamówienia, sprzedawca przestaje pozyskiwać nowych klientów, przestaje dzwonić. W końcu po co ma to robić, jeśli to nic fajnego, a biznes sam się napędza... To jedna z największych pułapek, w jakie może wpaść sprzedawca. Telefony trzeba wykonywać cały czas, żeby nie wypaść z rytmu. A jeśli już wypadniesz – wróć do tego jak najszybciej! Ominie Cię „szok”, który często przeżywa sprzedawca nagle zmuszony do powrotu do telefonowania. Chwyć telefon, zastosuj poniższe zasady i zadzwoń.

W najgorszym wypadku usłyszysz „nie”. Jesteś w stanie z tym żyć? No właśnie! To do dzieła! W jednym z wcześniejszych numerów pisałem o tzw. CUD (czas unieść d..ę), który jest potrzebny. Przepraszam za mocno kolokwialne wyrażenie i zachęcam do lektury wcześniejszego numeru „Nowej Sprzedaży”, jeśli masz kłopot, żeby zabrać się za dzwonienie już teraz. 

2. To, co w głowie, to w głosie i słuchawce

Mindset – modne słowo, za którym kryje się bardzo ważna rzecz. Pisząc krótko, chodzi o nastawienie – zestaw Twoich przekonań związanych z tym, co masz zrobić. Do dziś jeszcze wi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy