Klienci nie lubią rollercoasterów

Felieton

Skąd się bierze popularność kolejek górskich? Z uwagi na ekstremalne przeżycie, które gwarantują. Krańcowe doświadczenia (wolno–szybko, wysoko–nisko, głośno–cicho) sprawiają, że dzieci chcą powtarzać przejażdżkę, a dorośli wręcz przeciwnie – cieszą się z końca braku wpływu na sytuację. Jak to się ma do sprzedaży? Ostatnią rzeczą, jakiej chcą klienci „usadzeni” w kolejce, której stacją początkową jest zainteresowanie produktem, a końcową obsługa posprzedażowa, jest nieprzewidywalność tego, co się za chwilę stanie. Lubimy konkrety.

Przedstawię Wam najświeższy przykład, z którym zetknąłem się u mojego klienta w lipcu 2018 r. Bistro należące do sieci franczyzowej. Obserwuję z franczyzobiorcą pracę zespołu i pytam go, dlaczego kucharz dodał więcej pomidorów koktajlowych do sałatki niż wynika to z przepisu w manualu. 

POLECAMY

– Dostaliśmy je w dobrej cenie, więc mamy ich dużo i to żaden koszt, a klient się ucieszy, że sałatka wygląda le...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy