Jak skutecznie zaprojektować maszynkę marketingowo-sprzedażową?

Temat numeru Nowoczesny marketing w służbie sprzedaży

Jak podaje MarketingProfs, organizacje z dokładnie ułożoną współpracą sprzedaży i marketingu odnotowują o 36% wyższy współczynnik retencji klientów oraz o 38% wyższe współczynniki wygranych sprzedaży. Mimo tych statystyk od wielu lat mówi się o walce między działami sprzedaży i marketingu. Na szczęście ten stan poprawia się i widać potrzebę zmian, głównie ze strony sprzedaży. 

O współpracy sprzedaży i marketingu powiedziano już prawie wszystko – a już na pewno wszystko, co dotyczy konfliktu tych dwóch działów. Czas przejść od analizy problemu do znalezienia rozwiązania, tj. poukładania współpracy tak, by stworzyć wydają maszynkę marketingowo-sprzedażową.

POLECAMY

Od leada do dealu

Nowy sposób myślenia wynika z obserwacji, że zachowania zakupowe konsumentów zmieniły się i marketing musi teraz towarzyszyć klientowi na znacznej części ścieżki zakupowej. W związku z tym firmy, które chcą osiągać coraz to wyższe cele sprzedażowe, potrzebują zaprojektować proces sprzedaży, w którym odpowiedzialność za pozyskanie klienta jest współdzielona między działami sprzedaży i marketingu od leada do dealu, czyli finalizacji transakcji. Wyzwanie to sprawia, że niezbędne jest precyzyjne poukładanie działań, które będą skuteczne i efektywne zarazem. Czas zbudować maszynkę sprzedażowo-marketingową.

Stwórz maszynkę sprzedażowo-marketingową

Maszynka sprzedażowo-marketingowa to precyzyjnie zaprojektowany proces pozyskiwania leadów i konwertowania ich na klientów. Zbudowanie jej wymaga ustrukturyzowanej metodyki projektowania i doskonalenia procesu pozyskiwania klientów. W podejściu tym istotna jest idea, która mówi, że jedynym właściwym sposobem na zbudowanie procesu marketingowo-sprzedażowego jest skupienie się na kliencie (tzw. customer-cent...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy