Jak skutecznie używać języka korzyści w sprzedaży?

Skuteczna sprzedaż Marketing

Chciałem dobrze, a wyszło jak zwykle” – moje doświadczenie pokazuje, że te słowa bardzo często można odnieść do sprzedaży i zachowania handlowców, którzy chcą powiedzieć klientowi tak dużo dobrego o swoim produkcie, że ten ostatecznie kończy rozmowę, mówiąc: „To ja się jeszcze zastanowię”. Gdzie popełniany jest błąd? 

Ty sam na pewno obserwujesz zachowania innych osób, które Cię drażnią, z drugiej strony czasem zachowujesz się podobnie jak oni. 

POLECAMY

Przykład

Chcesz kupić nowy sprzęt grający do domu. Kiedy pytasz sprzedawcę o zestaw głośników, słyszysz: „Cudowne, bo..., wspaniałe, bo..., niesamowite, bo..., wyjątkowe, bo…”. I tak przez kilka minut. Sam już nie wiesz, o co chodzi sprzedawcy. Z pewnością wymienił wszystkie korzyści, które się tylko dało. A sprzedał? 

 

Uwaga 1.: kiedy sam sprzedajesz, wielokrotnie postępujesz bardzo podobnie. Często nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

Uwaga 2.: kiedy Twój klient zamyka się na chwilę w ciszy, najczęściej Ty też mu przerywasz. To moment, w którym wielu sprzedawców twierdzi, że klienci rezygnują. Choć jako klienci sami postępują na odwrót i wykorzystują ten moment, by przekonać samych siebie do zakupu. Niesamowite, prawda? Sam jako klient robisz jedno, a jako sprzedawca uważasz, że jest zupełnie odwrotnie. 

Przykład

Chcesz kupić auto, którego wartość przekracza zaplanowany przez Ciebie budżet. No ale… samochód bardzo Ci się podoba. Ma wszystko to, czego oczekiwałeś i dużo więcej: jest ten supersilnik, o którym marzyłeś, są podgrzewane fotele, idealny lakier. Wszys...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy