Dział: Marketing

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Zrozumieć myślenie klienta – analiza ścieżki zakupowej

Dzięki zrozumieniu etapów, które składają się na ścieżkę zakupową klienta, łatwiej jest ocenić skuteczność działań marketingowych czy zidentyfikować momenty, w których konsument rezygnuje z interakcji z ofertą firmy. Jak zoptymalizować customer journey i tym samym zwiększyć szanse na przeprowadzenie udanych transakcji?

Czytaj więcej

Świat sprzedaży a świat przyjemności

Całą opowieść zaczniemy od seksu. A dlaczego od niego? Bo komuś kiedyś przyszło do głowy, by seks zaangażować do świata sprzedaży. Powstało założenie, że ten temat się dobrze sprzedaje, więc dlaczego by z niego nie skorzystać? Zaczęliśmy widywać reklamy telewizyjne nawiązujące do skojarzeń seksualnych, a jeszcze wcześniej reklamy prasowe i banery z roznegliżowanymi kobietami i mężczyznami. Chodziło o to, by zwrócić na siebie uwagę i powiązać markę czy produkt z aspektem, który budzi przecież przyjemność.

Czytaj więcej

Kryzysoodporny marketing

Jak w kryzysie zmieniają się nawyki zakupowe konsumentów i jak na nie wpływać? Recesja, która rozpoczęła się w 2022 r., ciągle daje nam się we znaki, a Ty się zastanawiasz, co zrobić, żeby przetrwać.W tym artykule znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

Czytaj więcej

Zrozumieć mobilnego konsumenta

Rozwój technologii w obszarze mobile marketingu postępuje niezwykle szybko, co najlepiej uwidacznia najnowszy raport Spicy Mobile pt. „MarTech”. Dostępne na mobile’u dane pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje konsumentów, a możliwości technologiczne – dotrzeć do nich z unikalną i angażującą reklamą.

Czytaj więcej

Unikatowa czy wygrywająca propozycja wartości – część druga

W sprzedaży tak jak w sporcie zawodowym wystarczy być o 1% lepszym od konkurencji, aby zdobyć zamówienie od potencjalnego klienta. Jednak jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Żyjemy w globalnej gospodarce, a tempo innowacji technologicznych wywołało eksplozję liczby produktów i usług konkurujących o uwagę klienta.

Czytaj więcej

Jak marketing relacji wpływa na budowanie więzi z klientem?

Istnieje wiele czynników, które mają pozytywny wpływ na budowanie stabilnych i długofalowych relacji z klientami. Jednym ze sposobów na tworzenie silnych więzi jest koncepcja zarządzania nastawiona na maksymalizowanie satysfakcji konsumentów z dokonywania przez nich zakupów. Tylko właściwie skierowane działania marketingowe oraz sprzedażowe mogą mieć wartościowe oddziaływanie na relacje między marką a kupującym. Jak budować silne stosunki z klientami? Co jest ważne podczas budowania zaufania i jak przekuć je na długoletnie więzi?

Czytaj więcej

Współpraca marketingu i sprzedaży: sekret udanego, firmowego wzrostu

Kooperacja działów sprzedaży i marketingu bywa czasem wyboista; na drodze ku świetlanej przyszłości pełnej świętowania wspólnych sukcesów stoi wiele pomniejszych wyzwań. Warto jednak działać ramię w ramię oraz pokonywać pojawiające się przeciwności – walczymy przecież o to samo, czyli o pozyskanie nowych klientów i wytężoną pracę nad brand awareness. Jak więc rozsądnie podejść do tematu – i sprawić, by wspólna praca tych dwóch działów przebiegała pomyślnie? W niniejszym tekście prezentujemy spis wyzwań, którym warto się dokładniej przyjrzeć – zarówno z perspektywy członka zespołu marketingu, jak i zespołu sprzedaży!

Czytaj więcej

Hokus-pokus, omnichannel!

„Idziemy w omnichannel”, „wdrażamy omnichannel”, „planujemy strategię omnichannel”. W ostatnich latach o sprzedaży wielokanałowej mówi się bardzo wiele, jednak często odnoszę wrażenie, że ile wypowiedzi – tyle perspektyw. Dla każdej marki to magiczne słowo wydaje się oznaczać coś innego.

Czytaj więcej

Marketing B2B, kiedy warto zacząć od początku?

W ciągu codziennych obowiązków i tzw. wrzutek bardzo łatwo nam zejść z opracowanej strategii i planów. Co chwilę pojawiają się nowe tematy na już, a jak znajdziemy chwilę na realizowanie celów, to strona się wysypie albo klient odwiedza firmę i wszystko poza tym spada na dalszy plan.

Czytaj więcej

Jak zwiększyć efektywność marketingu przy jednoczesnym cięciu kosztów?

Koniec marketingu miał nastąpić chwilę po końcu historii. Po kryzysie w 2008 r. tradycyjny marketing wyparł digital i wydawało się, że co chwila pojawiać się będą coraz nowocześniejsze narzędzia, które zapewnią nam hiperefektywność. I co? Żadnego końca historii, a tym bardziej końca marketingu nie było i nie będzie. Witamy w nowym, wspaniałym świecie.

Czytaj więcej

Siedem narzędzi marketingowych, które wspierają pracę handlowca

Praca handlowca bazuje przede wszystkim na odpowiedniej renomie i opiniach klientów, a także kontrahentów biznesowych. By zwiększyć sprzedaż, a także poszerzać grono odbiorców, konieczne jest zastosowanie nowoczesnych narzędzi marketingowych i wizerunkowych. Na dość zatłoczonym rynku trzeba się wyróżniać. Ogromny rozwój w zakresie nowych technologii na rynku e-commerce, a także zmieniające się oczekiwania klientów – to wszystko sprawia, że następuje ewolucja zawodu handlowca. Oto, z jakich narzędzi marketingowych powinien korzystać, by stale poszerzać grono klientów.

Czytaj więcej

Jak podnosić systemowo efektywność procesów lead generation b2b?

W przeprowadzonym przez portal dmsales.com badaniu dotyczącym automatyzacji procesów sprzedaży i marketingu, ponad 80% specjalistów wskazało, iż efektywność prowadzonego procesu lead generation, ma znaczny wpływ na wynik sprzedaży. Co ciekawe, w segmencie mikroprzedsiębiorstw, co drugi kierownik wskazywał, iż podniesienie efektywności zdobywania klientów jest kluczowym wyzwaniem dla jego firmy. Jednak tylko 12% kierowników przyznało, że w ostatnich 6 miesiącach dokonało zmian i optymalizacji swojej sprzedaży. Główne bariery związane z brakiem podnoszenia efektywności to brak czasu oraz zasobów czy potrzeba osiągnięcia wyników tu i teraz. Od czego zatem można zacząć budowanie efektywnego procesu lead generation B2B, aby wspierał rozwój biznesu?

Czytaj więcej