Czym jest spójność marki?
Spójność marki odnosi się do praktyki utrzymywania jednolitego podejścia do doświadczenia odbiorcy we wszystkich punktach kontaktu z marką.
POLECAMY
Oznacza to, że wszystkie interakcje odbiorcy z marką, zarówno te z wykorzystaniem mediów społecznościowych, reklamy, jak i te za pośrednictwem kontaktów osobistych, powinny być spójne pod względem tonu, stylu komunikacyjnego, wizualnego, strategicznego oraz ogólnego przekazu.
W spójności nie może być miejsca na sprzeczności czy mylne lub zmieszane przekazy.
Dlaczego spójność jest ważna w strategii marki?
1. Buduje rozpoznawalność i zaufanie do marki.
Spójność marki pozwala na zbudowanie jej tożsamości i utrzymanie odpowiedniego wizerunku, który jest łatwo rozpoznawalny na rynku. Dzięki temu odbiorcy mogą łatwiej zapamiętać markę i kojarzyć ją z określonymi wartościami.
Buduje ona również wiarygodność marki w oczach konsumentów, a to powoduje, że są oni skłonni bardziej ufać marce, jej usługom i produktom.
Warto dodać, że marka, która jest spójna, pozwala na budowanie większego zaangażowania klientów i dzielenie się pozytywnymi doświadczeniami z nią.
2. Pomaga odróżnić się od konkurencji.
Spójność pozwala marce wyróżnić się na rynku i ułatwia odbiorcom identyfikację. Dzięki spójnej strategii, komunikacji i identyfikacji wizualnej we wszystkich miejscach styku, marka tworzy swoją unikalną tożsamość.
Umożliwia to nie tylko samo wyróżnienie, ale również ułatwia dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców z przekazem oraz ofertą.
Marka z...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!