Royal family akcji promocyjnych. O (skutecznych) nagrodach i (efektywnej) promocji

Marketing

Znasz powiedzenie: content is king? W przypadku akcji promocyjnych możemy z pewnością powiedzieć, że na tronie zasiada nagroda. A u jej boku królowa, czyli dystrybucja i promocja. Jakie nagrody mają szansę stać się tymi królewskimi? Na jakie potrzeby muszą odpowiedzieć i jak być dobrane, by uczestnicy angażowali się w akcje promocyjne? Choć w tym tekście odnoszę się do historii, to przede wszystkim opieram się na najnowszych danych – a dokładniej na liczbach z raportu opracowanego przez Pluxee na podstawie badania zrealizowanego przez IRCenter pt. Skuteczna akcja wsparcia sprzedaży (2023).

Przenieśmy się na chwilę do wczesnego średniowiecza, państwa Polan w wieku X, gdzie ze znaczenia nagród i podarunków już zdawał sobie sprawę Mieszko I – pierwszy historyczny władca Polski. Podczas zjazdu w Kwedlinburgu podarował on 6-letniemu Ottonowi III
egzotyczny podarek. Był nim wielbłąd, który wzbudził takie poruszenie, że wspominają o nim niemieckie kroniki z tamtego okresu. Jak się okazało – był to gest hojny i odznaczający się rozmachem, ale przede wszystkim strategiczny. Dlaczego? Bo to właśnie ten chłopiec został później królem Niemiec i Cesarzem. Stał się też sojusznikiem i przyjacielem syna Mieszka, Bolesława Chrobrego.

POLECAMY

Czego z tej anegdoty mogą nauczyć się marketerzy?

W nagrodzie siła!

Choć ambicje współczesnych marketerów nie są zwykle ani polityczne, ani tak szeroko zakrojone, opisana historia obrazuje moc nagród i doceniania. Przekładając to na realia marketingowe, można powiedzieć, że to właśnie dobrze dobrane nagrody przyciągają (nowych klientów), są podstawą (relacji z marką), lojalizują (obecnych klientów), pogłębiają zaangażowanie (o które walczą wszyscy marketerzy) i budują sieć pozytywnych skojarzeń (które umacniają...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy