Marketing sensoryczny w sprzedaży – jak realnie zwiększać efektywność bez zwiększania budżetów

Marketing

Sprzedaż vs. marketing; a może raczej sprzedaż kontra marketing?
Zazwyczaj w polskiej biznesowej codzienności mamy do czynienia z tym drugim wariantem. Oczekiwania i rozczarowania; konflikty i siłowe ustawianie w firmowej hierarchii; brak porozumienia i współdziałania – 
wszystko generujące bolesne luki w efektywności. 

A co by było, gdyby? Gdyby maksymalizować efektywność dzięki synergicznej współpracy i połączeniu sił nowoczesnego marketingu i sprzedaży? Gdyby skutecznie budować przewagi, wykorzystując merytoryczne podłoże, ale i zdrowy rozsądek? Wydaje się to tak oczywiste, że aż irracjonalne, prawda? No bo w firmie wszyscy „jadą na jednym wózku”, więc powinni współpracować i podążać w tym samym kierunku? A sprzedaż i marketing, czyli zespoły najbliższe rynku i klientów, w ogóle wydają się być jak nierozłączna para, uzupełniająca się w wielopłaszczyznowym patrzeniu na rzeczony rynek i w skutecznym do niego dotarciu?... No niestety… Zbyt długo jestem w tym biznesie, aby się pod takim stwierdzeniem podpisać. Rzeczywistość bywa przerażająca i najczęściej wymaga znaczącej poprawy. Nie ma porozumienia i nie ma zrozumienia – zarówno roli każdej ze stron, jak i możliwości, które dzięki odpowiedniemu podejściu są zdecydowanie większe. Tam, gdzie marketing sprowadzony jest do „zła koniecznego” i ładnych obrazków, a sprzedaż jedynie „wymaga”, bardzo daleko jest do rzeczywistej efektywności. A jednocześnie tam, gdzie spełnia się optymalna wersja, oparta na synergicznym współdziałaniu, pracuję na mocnych fund...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy