Wąż uwagi odwraca spojrzenie – czy to początek renesansu zdjęć w Meta Ads?

Marketing

Przez lata dominacji treści wideo w systemach Meta Ads, ludzki mózg osiąga powoli stan przesycenia tym formatem. Moja obserwacja, poparta wynikami 9 kont reklamowych i ponad 251 kampanii (B2C, pokolenie Z i Alpha, odzież segmentu premium) wskazuje, że: od II kwartału 2025 roku kampanie oparte na zdjęciach statycznych ponownie osiągają znacząco lepsze wyniki, a krzywa ich „engagement rate” wskazuje ciągłą tendencję wzrostową. Zrozumienie aktualnej dynamiki algorytmu Meta Ads, może okazać się przydatne w zwróceniu uwagi użytkowników, którzy podświadomie szukają odpoczynku od treści wideo.

Algorytm Meta Ads – ludzka uwaga na dopalaczu

Od początku mojej pracy z Meta Ads u wcześniejszych pracodawców, następnie w Selectshop i obecnie w działaniach RAPU Agency, zawsze zadawałem sobie fundamentalne pytanie: „Czym właściwie jest ten magiczny algorytm i jak jego definicja może mi pomóc w lepszym (i umówmy się – tańszym) działaniu moich reklam?”. Klucz do zrozumienia źródeł trendu, jakim jest obecny powrót zdjęć w Meta Ads, wydaje się leżeć w definicji tego systemu.
W największym uproszczeniu, Meta nie posiada jednego, "ręcznego" algorytmu, który z góry wybiera pewne tematy czy formaty. Jest to dynamiczny system, a w praktyce zestaw wielu modeli uczenia maszynowego, który optymalizuje reklamy pod kątem zaangażowania, jakie wzbudzają i ich wartości biznesowej.
Algorytm Meta Ads to nie magiczny byt, tylko mechanizm, którego działanie opiera się na trzech filarach:

POLECAMY

  1. Przewidywanie interakcji: System szacuje prawdopodobieństwo inte...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy