Algorytm Meta Ads – ludzka uwaga na dopalaczu
Od początku mojej pracy z Meta Ads u wcześniejszych pracodawców, następnie w Selectshop i obecnie w działaniach RAPU Agency, zawsze zadawałem sobie fundamentalne pytanie: „Czym właściwie jest ten magiczny algorytm i jak jego definicja może mi pomóc w lepszym (i umówmy się – tańszym) działaniu moich reklam?”. Klucz do zrozumienia źródeł trendu, jakim jest obecny powrót zdjęć w Meta Ads, wydaje się leżeć w definicji tego systemu.
W największym uproszczeniu, Meta nie posiada jednego, "ręcznego" algorytmu, który z góry wybiera pewne tematy czy formaty. Jest to dynamiczny system, a w praktyce zestaw wielu modeli uczenia maszynowego, który optymalizuje reklamy pod kątem zaangażowania, jakie wzbudzają i ich wartości biznesowej.
Algorytm Meta Ads to nie magiczny byt, tylko mechanizm, którego działanie opiera się na trzech filarach:
POLECAMY
- Przewidywanie interakcji: System szacuje prawdopodobieństwo inte...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!