Niejednokrotnie łatwiej wdrożyć system usprawniający pracę, niż nauczyć ludzi utrzymania odpowiedniego standardu obsługi klienta. Dlatego warto zastosować się do wskazówek, które chronią przed popełnieniem błędów w tym obszarze.
POLECAMY
Błędy podczas automatyzacji obsługi klienta
Często firmy, wdrażając narzędzia automatyzujące sprzedaż i obsługę klienta, próbują ograniczyć pracę „żywych” konsultantów. Rezygnują z infolinii na rzecz czatu, zadaniem zespołu obsługi klienta zaczynają być jedynie obsługa reklamacji, pomoc techniczna w sklepie internetowym lub praca z automatycznymi wiadomościami wysyłanymi do klientów w procesie zakupu, których treść wywołuje nieporozumienia i konflikty.
Obsługa klienta, gdy wszystko dzieje się zgodnie z planem, jest łatwa. Prawdziwym testem są sytuacje, kiedy z różnych powodów pojawiają się problemy. Najsłabszym ogniwem całej układanki są ludzie. Często odpowiedzi udzielane klientom, czy to przez telefon, czat czy w e-mailu, nijak nie pasują do wspaniałej oferty, którą można znaleźć na stronie WWW, a klient po zakupie słyszy, że „trzeba było nie odbierać przesyłki, proszę Pana, toby teraz nie było problemu” albo „niestety, nic nie poradzę, że trzeba długo czekać na towar”.
Główne pr...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!