Jak przygotować Twój zespół do automatyzacji obsługi klienta i utrzymać wysokie standardy?

Temat numeru Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

Wdrożenie nawet najlepszych i najdroższych narzędzi automatyzacji nie pomoże Ci budować pozytywnych wrażeń u klientów, jeżeli pracownik obsługi klienta niewłaściwie odpowie na pytania czy nieuprzejmie zareaguje na reklamację. 

Niejednokrotnie łatwiej wdrożyć system usprawniający pracę, niż nauczyć ludzi utrzymania odpowiedniego standardu obsługi klienta. Dlatego warto zastosować się do wskazówek, które chronią przed popełnieniem błędów w tym obszarze.

POLECAMY

Błędy podczas automatyzacji obsługi klienta

Często firmy, wdrażając narzędzia automatyzujące sprzedaż i obsługę klienta, próbują ograniczyć pracę „żywych” konsultantów. Rezygnują z infolinii na rzecz czatu, zadaniem zespołu obsługi klienta zaczynają być jedynie obsługa reklamacji, pomoc techniczna w sklepie internetowym lub praca z automatycznymi wiadomościami wysyłanymi do klientów w procesie zakupu, których treść wywołuje nieporozumienia i konflikty.

Obsługa klienta, gdy wszystko dzieje się zgodnie z planem, jest łatwa. Prawdziwym testem są sytuacje, kiedy z różnych powodów pojawiają się problemy. Najsłabszym ogniwem całej układanki są ludzie. Często odpowiedzi udzielane klientom, czy to przez telefon, czat czy w e-mailu, nijak nie pasują do wspaniałej oferty, którą można znaleźć na stronie WWW, a klient po zakupie słyszy, że „trzeba było nie odbierać przesyłki, proszę Pana, toby teraz nie było problemu” albo „niestety, nic nie poradzę, że trzeba długo czekać na towar”.

Główne pr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy