Jednym z najbardziej niewykorzystanych obszarów w ramach współpracy działów marketingu i sprzedaży jest współpraca przy produkcji i dystrybucji treści. Ten problem będzie coraz bardziej istotny, ponieważ klienci przechodzą coraz większą część drogi zakupowej samodzielnie, co naturalnie przekłada się na kontakt z handlowcem na coraz późniejszych etapach procesu sprzedaży. W rezultacie handlowcy muszą radzić sobie z klientem, który ma już wyrobioną opinię. Jeśli firma nie produkuje treści – pozostawia możliwość wpływania na klientów mediom, konkurencji oraz wujkowi Staszkowi, który zna się na wszystkim i zawsze dobrze doradzi. To duży błąd.
POLECAMY
Firma mediowa, a może handlowa?
Co ciekawe, firmy mediowe także stawiają na handel. Po akwizycjach dokonanych przez grupę o2 (dziś Grupa WP) 55% przychodów spółki, która była sztandarową spółką mediową, pochodzi z e-commerce. Dzieje się tak dlatego, że treści są wstępem do handlu. Kiedy masz grono oddanych czytelników – transakcje są kwestią czasu. To jedna z najskuteczniejszych dźwigni do wzrostu sprzedaży – tak w...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!