W zespole sprzedażowym coraz częściej kładzie się nacisk na wielopłaszczyznową współpracę, opartą na zaufaniu, otwartej komunikacji, zaangażowaniu, odpowiedzialności oraz dbałości o wynik. Należy pamiętać, że jest to trudne do osiągnięcia w zespołach nakręcanych rywalizacją. Strategia ta polega na rozwijaniu współpracy między handlowcami wewnątrz zespołu oraz z pozostałymi działami organizacji, na budowaniu spójnego, zorientowanego na wzajemną inspirację teamu. Energia i uważność handlowców skupiona jest tu na kliencie oraz budowaniu z nim płaszczyzny partnerskiej relacji współpracy, zamiast na wewnętrznej rywalizacji.
POLECAMY
Ramka 1. Możemy wyróżnić dwa podejścia do zarządzania
Tradycyjne podejście do zarządzania:
- lider ma dokładnie określone cele miesięczne i roczne do realizacji, które d...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!