Czy musisz być wszędzie, by skutecznie dotrzeć do klientów i ich pozyskać?

Temat numeru Nowoczesny marketing w służbie sprzedaży

Celem działań każdej marki jest coraz większa sprzedaż, bo to ona daje zyski i utrzymuje wszystkich pracujących na jej rzecz. Utrzymuje na każdym możliwym poziomie funkcjonowania właściciela marki, czyli przedsiębiorstwa (od produkcji przez logistykę i sprzedaż aż po działania marketingowe). To jasne.

Celem pośrednim, który w długiej perspektywie ma gwarantować coraz wyższą sprzedaż, jest wzrost wartości marki, mierzony marketingowo jej świadomością, rozważaniem zakupu czy skłonnością do traktowania jej jako tej pierwszego wyboru. Na świadomość marki zaś składa się cały szereg działań marketingowych, dzięki którym marka zyskuje konkretny wizerunek, wartości i osobowość. A te działania marketingowe można podzielić już na konkretne punkty styku z grupami docelowymi i przypisać im konkretne cele. Brzmi skomplikowanie? Wcale tak nie jest. 

POLECAMY

Z poniższego tekstu dowiesz się, dlaczego powyższe założenia są tak istotne, ale też jak można je bardzo prosto opisać i zaplanować oraz jak i gdzie marka, którą się opiekujesz, powinna się komunikować, żeby rosnąć i pozyskiwać nowych klientów.

Od pozycjonowania do masowego uznania

Każda marka, która startuje ze swoimi działaniami marketingowymi lub planuje rozszerzenie czy optymalizację tych prowadzonych obecnie, powinna zacząć proces planowania komunikacji od jasnego zdefiniowania swojego miejsca na rynku. Zazwyczaj przedsiębiorstwo lub konkretna marka mają spisaną lub też niespisaną, ale wynikającą jasno z szeregu działań kierownictwa misję i wizję funkcjonowania. To dobry początek do wyznaczenia pozycjonowania marki, czyli zwięzłego opisu, w jaki sposób marka funkcjonuje na rynku, w otoczeniu konkurencyjnym i konsumenckim. Pozycjonowania, które w zwięzły sposób opisuje trzy podstawowe aspekty jej działania:

  1. Dla kogo jest przeznaczona i jakie daje korzyści.
  2. W czym jest lepsza od konkurencji.
  3. Jaka jest jej kluczowa wartość dla jej grupy docelowej – dlaczego należy wybrać właśnie ją.

Definiując trzy powyższe punkty, otwierasz sobie drogę do obrania strategii komunikacji, czyli sposobów wprowadzania w życie pozycjonowania marki i stopniowego rozszerzania pola jej kompetencji na nowe grupy docelowe, nowe korzyści i nowe przekazy, wychodząc z początkowego jasnego i często bardzo specyficznego miejsca na rynku (i dla bardzo precyzyjnie określonej grupy docelowej)...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy