Cold Mailing – spam czy rzeczywista wartość w prospectingu B2B?

Narzędzia wspierające sprzedaż

„Prospecting już nie działa, to stara szkoła sprzedaży” – często widzicie hasła tego typu? Rosnąca popularność kanałów online oraz pandemia COVID-19 zmieniły warunki gry. Dzisiaj mało kto jeździ od firmy do firmy, czy dzwoni na losowe numery telefonów w nadziei na zainteresowanie człowieka po drugiej stronie słuchawki.

W tym wszystkim jest jeszcze cold mailing. Dla wielu to old school, dla innych odkrycie roku. Jak to jest z tym cold mailingiem, działa on czy nie działa? Parę tygodni temu przyglądałem się jednej dyskusji na LinkedIn, właśnie w temacie cold mailingu w B2B. Autorka wskazała, że cold mail wcale nie jest już skuteczny i są o wiele nowocześniejsze metody dotarcia do osób decyzyjnych w B2B.

POLECAMY

Czy rzeczywiście czasy się aż tak się zmieniły? A może po prostu nie każdy wie, jak mądrze wykorzystać „zaczepnego” maila wysłanego do prezesa czy dyrektora firmy, na której nam zależy?

Czym nie jest cold mail?

Zacznijmy na opak, czyli od tego czym cold mailing nie jest. Śledząc różne dyskusje w social mediach czy na konferencjach, widzę, że świadomość cold mailingu bywa, niestety, niska. Skrzynki każdej firmy zalewane są codziennie e-mailami typu:

  • „Kupcie fotowoltaikę!” – a e-mail wysłany jest do firmy mającej siedzibę w apartamentowcu;
  • „Tylko dziś, specjalna promocja –50%!” – a my nie mamy w ogóle pojęcia, kim jest nadawca;
  • „Osiągnij 7% zwrotu rocznie z inwestycji w apartament” – a co ma wspólnego agencja wsparcia sprzedaży z inwestycjami w apartamenty?

To tylko kilka z przykładów z naszej firmowej skrzynki kontakt@get-sales.pl. Czy coś takiego możemy nazwać cold mailem? Zdecydowanie nie! Wymienione powyżej przykłady to po prostu SPAM – czyli niechciana wiadomość, wysyłana w tysiącach na losowe adresy e-mail, z nadzieją na to, że ktoś kupi to, co mamy do sprzedania.

Tylko, że to zaprzeczenie idei cold mailingu. Idei, która ma na celu umożliwić nam przebicie się przez szum informacyjny i precyzyjne dotarcie do decydenta z rozwiązaniem jego problemu.

To czym w takim razie jest cold mail?

Jak napisałem powyżej, cold mailem mamy trafić do osoby decyzyjnej. Za pośrednictwem kilku zdań musimy maksymalnie zainteresować tę osobę naszym rozwiązaniem. Jak to zrobić? Najprościej mówiąc – odpowiedzie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy