Co dziś właściwie sprzedaje?

Felieton

Od dłuższego czasu mam przyjemność doradzać sprzedawcom, zespołom handlowym czy szefom sprzedaży. Jak bumerang wracają pytania: „Jaki mam być w relacji z klientem”, „Jacy moi ludzie mają być w relacjach z klientami?”, „Co robić, żeby moi ludzie domykali lepiej umowy?”. Zasadniczo co drugie zapytanie o szkolenia sprzedażowe zawiera element zamykania sprzedaży, finalizacji. Masowo poszukujemy sposobów na zwiększenie konwersji. Bo ta przypomina dziś rzut makaronem o ścianę. Trochę się przyklei. Dużo spadnie. 

Dzisiejsze rozterki działów sprzedaży sprowadzają się do odpowiedzi na trudne pytanie. Czy mamy „gazować” w relacjach z klientami? Namiętnie i nieustępliwie wywierać wpływ. Naciskać? A może dać klientom nieco więcej przestrzeni? Mieć dystans do oferowanych rozwiązań? Używać więcej „hamulca”? No tak, ale wtedy mogą uciec. Nie warto odpuszczać na sam koniec tak długich rozmów z potencjalnym klientem.

POLECAMY

Nawet lekko odpuszczać. No, jeszcze ja bym może odpuścił, ale co powiem szefowi? Powiedziałem, że na 100% zamknę sprzedaż. 

Kontrowersyjna teza

Mam dość kontrowersyjną dziś tezę. Mówi mniej więcej tak, że „Im więcej hamulca w relacji z klientem, tym mam większe szanse na sprzedaż”. OK, przyznam, że to bardzo kontrowersyjna teza. Zanim wyzwiesz mnie od idiotów albo w najlepszym razie teoretyków sprzedaży, daj mi jeszcze 5 minut. Tyle zajmie Ci pewnie przeczytanie do końca tego artykułu. Potem na końcu sam zdecydujesz, czy to, o czym piszę, ma sens i Ciebie przekonuje. A jeżeli Ciebie nie przekonam, sam nazwę się idiotą i teoretykiem. Czy możemy się tak umówić? 

Skoro idziemy dalej, uznaję, że tak. Pozwól, że zabiorę Cię w świat trzech bliskich mi sprzedażowo haseł. Postaram się zwrócić Ci uwagę, że to właśnie te trzy hasła odgrywają kluczową rolę w sprzedaży. Znacznie ważniejszą niż wszystkie dostępne na rynku techniki zamykania sprzedaży. Razem wzięte.

#Wyróżnij się

Nie wiem, czy się ze mną zgodzisz, ale w dzisiejszej sprzedaży trzeba się wyróżnić. Nie wystarczy powtarzać do znudzenia sprzedażowe frazesy typu: – Panie Adamie, reprezentuję firmę XY...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy