Branża reklamowa? Mamy dla Ciebie praktyczne wskazówki na tworzenie zespołu handlowego

Inne

Znalezienie nowych klientów jest jednym z najtrudniejszych aspektów prowadzenia agencji w branży reklamowej. W przeciwieństwie do innego rodzaju firm, w których dość precyzyjnie możemy zaplanować budżet X na reklamę w miesiącu, wiedząc, że przyniesie Y potencjalnych leadów, agencje polegają na budowaniu relacji, poleceniach i poszerzaniu zakresu usług u aktualnych klientów.

Niestety, znalezienie nowych leadów dla agencji może spędzać sen z powiek. Cold-calling w tej branży nie działa jak w Wilku z Wall Street. Reklama nie przynosi samych wartościowych projektów. Jedyne, co może robić właściciel agencji, to być widocznym na rynku, dowozić najlepsze projekty dla aktualnych klientów i mieć nadzieję, że wystawią mu same dobre referencje. Nie jest to jednak najlepszy sposób na rozwój firmy i nie pozwoli szybko rozwinąć skrzydeł.

POLECAMY

Jest to szczególnie trudne, gdy kadra zarządzająca nie jest szczególnie zaangażowana w sprzedaż i woli współpracować bezpośrednio z klientami przy projektach. Większość właścicieli chce (i musi) skupić się na innych zadaniach w prowadzeniu biznesu.

Bazując na przykładzie agencji Me & My Friends, grupy wyspecjalizowanych spółek, która przez ponad 10 lat nie prowadziła typowych działań handlowych, można stwierdzić, że inwestycja w zespół sprzedaży była najlepszym, ale i najtrudniejszym projektem przyspieszającym rozwój. Budowa zespołu handlowego w organizacji, która nie jest do tego przyzwyczajona, to nie nie lada wyzwanie. 

1. Najważniejsze są cele i strategia

Stworzenie zespołu handlowego musi poprzedzić opracowanie komplekso...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy