Portret handlowca 2.0: nie tylko narzędzia, czyli rzecz o kompetencjach

Inne

Umiejętność nawiązywania relacji i negocjowania, elastyczność i kreatywność, łatwość w podejmowaniu decyzji – to jedne z najbardziej pożądanych dziś cech pracowników. Brzmi jak opis wzorcowego… handlowca. Czy zatem handlowcy mogą czuć się niezagrożeni na rynku pracy? Czy raczej muszą czujnie śledzić dokonujący się postęp technologiczny i biegle poruszać się wśród nowoczesnych narzędzi? 

Podczas Światowego Forum Ekonomicznego w 2016 r. przedstawiono najbardziej pożądane umiejętności w 2020 r. (źródło: Future of jobs report). Wskazano na kompleksowe rozwiązywanie problemów, krytyczne myślenie, kreatywność, zarządzanie ludźmi, współpracę, inteligencję emocjonalną, wnioskowanie i podejmowanie decyzji, zorientowanie na usługi, negocjacje oraz elastyczność poznawczą. Dodałbym do tego analizę potrzeb i ich kreowanie u klienta. Taki pakiet kompetencji wystarczy na rynku pracy, na którym do głosu coraz częściej dochodzi np. sztuczna inteligencja.

POLECAMY

Technologiczne know-how handlowca

Technologia oddziałuje dziś na każdy obszar życia. W przypadku niektórych zawodów podważa sens ich istnienia, a...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy