Podczas Światowego Forum Ekonomicznego w 2016 r. przedstawiono najbardziej pożądane umiejętności w 2020 r. (źródło: Future of jobs report). Wskazano na kompleksowe rozwiązywanie problemów, krytyczne myślenie, kreatywność, zarządzanie ludźmi, współpracę, inteligencję emocjonalną, wnioskowanie i podejmowanie decyzji, zorientowanie na usługi, negocjacje oraz elastyczność poznawczą. Dodałbym do tego analizę potrzeb i ich kreowanie u klienta. Taki pakiet kompetencji wystarczy na rynku pracy, na którym do głosu coraz częściej dochodzi np. sztuczna inteligencja.
POLECAMY
Technologiczne know-how handlowca
Technologia oddziałuje dziś na każdy obszar życia. W przypadku niektórych zawodów podważa sens ich istnienia,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!