Przemyślane wdrożenie automatyzacji pozwoli zoptymalizować proces sprzedażowy i sprawi, że stanie się on bardziej transparentny nie tylko dla działu sprzedaży, ale również dla całej firmy.
POLECAMY
Wiele przedsiębiorstw boryka się z tym, że w odpowiedzi na potrzebę zgłoszoną przez jednego klienta, wysyłane są dwie niezależnie oferty, nierzadko z różną wyceną, albo – co gorsza – nie jest wysyłana żadna. Po zautomatyzowaniu procesu szanse sprzedażowe np. w systemie CRM zostaną przypisane do odpowiednich osób według jasno zdefiniowanych zasad, co zapewni przestrzeganie wewnętrznych procedur firmy związanych z podziałem geograficznym, produktowym czy kompetencyjnym sprzedawców. Dodatkowo pozwoli to śledzić historie klientów oraz wskazać osobę odpowiedzialną na każdym etapie sprzedaży.
Poza przypisaniem szansy sprzedażowej do odpowiedniej osoby automatyzacja procesów sprzedażowych pozwoli również efektywnie zarządzać czasem handlowców i tracić mniej czasu na wypełnianie dokumentów i tabelek w komputerze.
Automatyzacja łącznikiem marketingu i sprzedaży
Automatyzacja jak mediator łagodzi konflikt marketingu i sprzedaży. Precyzyjne zdefiniowanie leada i sformułowanie oczekiwań przez dział sprzedaży pozwolą marketingowi przeznaczyć budżet reklamowy na aktywności, których celem będzie dostarczenie kontaktów do jasno określonych demograficznie, behawioralnie i biznesowo potencjalnych klientów.
Przykład
W przypadku, kiedy klient składa zapytanie poprzez formularz umieszczony na stronie internetowej, w systemie CRM automatycznie tworzony jest nowy kontakt...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!