Sprawa komplikuje się nieco w przypadku rozwiązań technologicznych dla handlowców. Automatyzacja natrafia tu na inny, równie potężny trend – specjalizację.
POLECAMY
Automatyzacja vs. specjalizacja
Przed wdrożeniem narzędzi automatyzujących pracę warto dopracować procesy i się wyspecjalizować. Do przeszłości odchodzą czasy, w których handlowiec zajmował się każdym punktem styku z klientem przez cały jego cykl życia. Stopniowo kolejne czynności przekazywane są do innych, bardziej wyspecjalizowanych w danym obszarze zespołów.
Z każdym ograniczeniem zakresu pracy wzrastają ogólna produktywność i potrzeba coraz mniej klasycznych handlowców, których obszar odpowiedzialności stopniowo topnieje do tego, w czym radzą sobie najlepiej, czyli rozmów i negocjacji.
Przykład
Wystawianie faktur przejęła administracja. Obsługę posprzedażową dział customer service. Generowanie leadów i budowanie wstępnego zainteresowania dział marketingu. Nawet cold ca...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!