A ty, drogi kliencie, czego potrzebujesz?

Budowanie relacji i obsługa klienta

Pisanie oferty handlowej dla klienta to wbrew pozorom trudne zadanie. Jeden dokument, kilka stron i jedno zadanie – sprzedać! W tym tekście przeczytasz o tym, co warto zrobić, aby w ofercie znalazło się maksimum korzyści dla Twojego klienta.

Punkt pierwszy do budowania jakichkolwiek korzyści to wszystko to, co wiesz na temat Twojego klienta, jego biznesu i jego potrzeb/oczekiwań/problemów, które sprawiły, że poprosił Cię o przedstawienie konkretnej oferty. Jeśli tylko masz taką możliwość – zanim zaczniesz przygotowywać konkretną propozycję, zadzwoń do klienta lub wyślij mu maila z listą pytań, na które powinien Ci odpowiedzieć. Pamiętaj, że w czasie takiej rozmowy przede wszystkim powinieneś pytać o to, co jest dla Twojego klienta najważniejsze, na czym chce się skupić najbardziej, na czym mu zależy i dlaczego te elementy są dla niego istotne. To podstawa do zbudowania realnych korzyści.

POLECAMY

Jeśli nie masz takiej możliwości – wejdź na stronę internetową, zobacz, co dokładnie robi Twój potencjalny klient, do kogo kieruje swoje produkty/usługi (kto jest jego grupą docelową), poszukaj opinii na temat klienta w internecie (Facebook, LinkedIn, Google, fora internetowe). Sprawdź, co w sieci mówi się o Twoim kliencie. W tym przypadku im więcej wiesz, tym większe prawdopodobieństwo, że zastanawiając si...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy