Dołącz do czytelników
Brak wyników

Budowanie relacji i obsługa klienta

26 czerwca 2019

Jak budować trwałe relacje na linii firma – inwestor?

0 771

Wzajemne zaufanie, dobry przepływ informacji czy partnerskie traktowanie to podstawa budowy długotrwałych relacji  biznesowych z klientem. To również zasady, na jakich powinna się opierać owocna współpraca pomiędzy firmą a inwestorem. Oferta funduszu inwestycyjnego to w końcu znacznie więcej niż tylko wkład finansowy. To także wsparcie merytoryczne w działalności biznesowej, które wymaga wzajemnego zrozumienia i poprawnej komunikacji. Jeśli więc myślisz o tym, by Twoja firma stała się klientem funduszu, powinieneś wiedzieć, jak wygląda współpraca w ramach różnych rodzajów procesu inwestycyjnego.

 

Wiele firm, niezależnie od swojej wielkości czy branży, w pewnym momencie staje przed koniecznością pozyskania funduszy na dalszy rozwój. Przeznaczeniem tych środków może być rozszerzenie oferty, zwiększenie sprzedaży, zakup urządzeń czy utrzymanie płynności finansowej. Naturalnym krokiem wydaje się wtedy pozyskanie kredytu bankowego. Jak pokazują badania, wiele firm spotyka się jednak z odmową ze strony banków. Jeszcze więcej w ogóle nie ubiega się o kredyt wiedząc, że nie sprosta stawianym wymaganiom. Wartą rozważenia opcją są pozabankowe formy finansowania i nawiązanie współpracy z inwestorem finansowym. Może ona przybierać różne formy i wcale nie musi oznaczać utraty kontroli nad firmą.

POLECAMY

Indywidualne podejście kluczem do udanej współpracy

Tym, co wyróżnia charakter relacji z inwestorem finansowym, jest elastyczność oraz indywidualne podejście do każdego z klientów. Każdy przypadek traktowany jest odrębnie, a rozwiązanie proponowane przez fundusz jest zawsze dostosowane do specyficznych potrzeb konkretnej firmy. Współpraca z funduszem inwestycyjnym oznacza mniej rygorystyczne formy zabezpieczeń oraz krótki proces decyzyjny. By relacja była obustronnie korzystna, określone warunki powinien spełniać także klient, czyli firma starająca się o finansowanie.

Analiza potrzeb klienta jest...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy