Obsługa klienta w mediach społecznościowych: jak robić to skutecznie?

Budowanie relacji i obsługa klienta

Współczesny klient nie czeka. Gdy ma pytanie, problem lub chce wyrazić opinię, sięga po smartfon i pisze do marki bezpośrednio przez Facebooka, Instagrama czy inny kanał social mediów. Dlaczego? Bo to szybkie, wygodne i co najważniejsze – oczekuje on, że równie szybko otrzyma odpowiedź.

Nikogo już nie dziwi to, że social media są dziś jednym z najważniejszych kanałów obsługi klienta. Już nie tylko miejscem budowania wizerunku marki, ale realnym punktem kontaktu, który wpływa na decyzje zakupowe i lojalność klientów. Dziś nie wystarczy być obecnym. Trzeba umieć rozmawiać z klientami, nawet kiedy zachodzi konieczność podjęcia trudnego tematu. Szybko, konkretnie i z wyczuciem. Dobra, uprzejma i szybka obsługa klienta w social mediach to dziś coś, czego nie można zaniedbać.

POLECAMY

Czy wiesz, że: 

Niemal 78% użytkowników social mediów oczekuje, że marki udzielą im spersonalizowanej odpowiedzi w ciągu 24 godzin. Jeśli nie uzyskają rozwiązania swojego problemu w tym czasie, są gotowi wybrać ofertę konkurencji.
(Źródło: https://sproutsocial.com/insights/social-media-customer-service/)


Obsługa klienta w social mediach – już nie opcja, a konieczność

Jeszcze kilka lat temu klient dzwonił na infolinię, pisał e-mail albo szukał informacji na stronie internetowej. Dziś woli wysłać wiadomość na Messengerze albo zostawić komentarz na F...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy