Dział: Wellbeing w sprzedaży

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Szefie, idź na urlop! Dlaczego odpoczynek i regeneracja to dobra strategia przywódcza w firmie?

Plaża, szum morza i… ekran laptopa lub dzwoniący telefon. To rzeczywistość, którą doskonale znają szefowie. Choć w czasie wakacji powinniśmy odpoczywać i ładować baterie, to wielu liderów – nawet przebywając poza biurem – nadal pozostaje w gotowości: przeglądają maile, odpisują na wiadomości i martwią się, czy zespół poradzi sobie bez nich. Są też tacy, którzy całkowicie rezygnują z odpoczynku. Jak brak prawdziwego resetu wpływa na lidera, pracowników oraz całą firmę i co zrobić, by urlop szefa wspierał zespół, a nie go destabilizował.

Czytaj więcej

Budowanie bezpieczeństwa psychologicznego w zespole sprzedażowym

W dużej firmie handlu hurtowego nowa handlowczyni podczas spotkania działu powiedziała: „Myślę, że nasz cennik jest nieczytelny dla klientów. Trzy osoby w tym tygodniu pytały mnie o to samo”. Ponieważ w tej organizacji trwał projekt, który nazywał się „Bezpieczeństwo psychologiczne pracowników”, ta handlowczyni nie usłyszała już odpowiedzi w starym modelu „Ty, Nowa, zajmij się sprzedażą, a nie cennikiem”. W nowym, wdrażanym modelu w firmie dostała zadanie przygotowania prostszej wersji w konsultacji z działem marketingu. Po miesiącu czas zamykania transakcji skrócił się średnio o 2 dni. Nie dlatego, że zmienili cennik, ale dlatego, że ktoś mógł powiedzieć, co myśli, i został wysłuchany.

Czytaj więcej

Radzenie sobie z emocjami w kryzysie – techniki i strategie

W trudnych momentach, kiedy emocje biorą górę, zarówno nasze, jak i emocje klienta – umiejętność ich rozpoznania i zarządzania nimi jest kluczowa. W pracy z klientami w kryzysowych sytuacjach opanowanie emocji może decydować o sukcesie lub porażce w budowaniu relacji i rozwiązaniu problemu. Istnieje szereg technik, które mogą pomóc w radzeniu sobie z negatywnymi emocjami, takimi jak stres, lęk czy frustracja, zarówno w naszym przypadku, jak i w przypadku klienta.

Czytaj więcej

Kryzys to szansa – zarządzanie emocjami w trudnych kontaktach z klientem

Czy zdarzyło Ci się kiedyś poczuć, że wszystko idzie nie tak: opóźnienia w projekcie, awarie, niezrozumiałe e‑maile od klientów, a do tego wisząca w powietrzu presja? Gdy kryzys puka do drzwi, pierwsza myśl to: „O nie, znowu kłopoty!”. Tymczasem to właśnie te momenty, gdy inni tracą głowę, dają Ci wyjątkową możliwość zabłyśnięcia – pokazania kompetencji, zbudowania autorytetu nie tylko w oczach klienta, ale też w Twoich własnych. Kryzys może przyjść z różnych stron i może być: ekonomiczny, finansowy, partnerski czy właśnie biznesowy. W tym artykule skupiamy się na tym ostatnim.

Czytaj więcej

Cichy kryzys, czyli o wypaleniu zawodowym szefów sprzedaży

W świecie sprzedaży rola szefa zespołu handlowego wiąże się z pracą pod ogromną presją. Codzienne obowiązki, rozwiązywanie konfliktów, motywowanie zespołu, analityka, praca z handlowcami i ich klientami to właściwie codzienność. Tyle że charakteryzująca się wieloma permanentnymi i dynamicznymi zmianami. A to oznacza przeciążenia. Problem w tym, że o ile o wypaleniu handlowców mówi się w branży dużo, to już ten aspekt w przypadku szefów sprzedaży jest mocno marginalizowany. A przecież to właśnie szef sprzedaży stoi na pierwszej linii frontu złożonego z presji wyniku sprzedażowego, stresu i zróżnicowanych potrzeb indywidualności handlowych tworzących zespół.

Czytaj więcej

Dobrostan psychiczny handlowców – jak budować odporność psychiczną i równowagę emocjonalną w pracy z klientem?

Zawód handlowca to jedna z bardziej wymagających profesji w zakresie interakcji międzyludzkich. Ciągła praca z klientami, potrzeba realizacji celów sprzedażowych, presja wyników, rywalizacja oraz konieczność dostosowywania się do zmiennych emocji i nastrojów rozmówców – wszystko to sprawia, że jako handlowcy jesteśmy grupą zawodową szczególnie narażoną na przeciążenie psychiczne, wypalenie zawodowe oraz utratę motywacji. Dlatego temat dobrostanu psychicznego w naszej grupie jest nie tylko aktualny, ale wręcz kluczowy dla utrzymania efektywności, zdrowia i satysfakcji zawodowej.

Czytaj więcej