Dlaczego kryzys to szansa?
W życiu i w biznesie wszystko działa w pewnych cyklach – przypomina sinusoidę. Są wzloty i upadki. To, że właśnie teraz trafiasz na trudniejszy moment, nie oznacza, że coś jest z Tobą nie tak, wręcz przeciwnie – bo to jest właśnie część naturalnego cyklu.
Opóźnienie w projekcie, trudna rozmowa z klientem czy też własna niemoc – to szanse na wyjście poza schemat, wykazanie się i pokazanie, że jesteś kimś więcej niż „tym od kontaktu”... Bo kiedy coś nie działa, a Ty nadal jesteś obecny, empatyczny i pomocny, budujesz zaufanie, którego nie da się wycenić.
W czasie kryzysu:
POLECAMY
- poznajesz prawdziwe potrzeby klienta – bo gdy wszystko idzie gładko, łatwo przeoczyć realne bolączki Twojego rozmówcy. Kryzys pozwala wejść w jego buty;
- uwypuklasz swoje mocne strony – i to jest moment, aby wykorzystać doświadczenie, kreatywność i odporność na stres;
- stwarzasz okazję, aby zyskać status eksperta – bo klient, który widzi, że potrafisz ogarnąć trudną sytuację, zaufa Ci jeszcze bardziej.
Wyobraź sobie, że projekt, którym się zajmujesz, zostaje nagle opóźniony z winy działu realizacji czy też podwykonawcy. Wtedy zamiast zrzucać odpowiedzialność na innych, bierzesz odpowiedzialność za proje...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!