Radzenie sobie z emocjami w kryzysie – techniki i strategie

Wellbeing w sprzedaży

W trudnych momentach, kiedy emocje biorą górę, zarówno nasze, jak i emocje klienta – umiejętność ich rozpoznania i zarządzania nimi jest kluczowa. W pracy z klientami w kryzysowych sytuacjach opanowanie emocji może decydować o sukcesie lub porażce w budowaniu relacji i rozwiązaniu problemu. Istnieje szereg technik, które mogą pomóc w radzeniu sobie z negatywnymi emocjami, takimi jak stres, lęk czy frustracja, zarówno w naszym przypadku, jak i w przypadku klienta.

1. Techniki oddechowe

Jedną z najbardziej efektywnych metod zarządzania emocjami, zwłaszcza w sytuacjach stresowych, są techniki oddechowe. Świadome oddychanie pomaga uspokoić układ nerwowy, obniżyć poziom stresu i przywrócić równowagę emocjonalną. Prosta technika – polegająca na głębokim wdechu przez nos, zatrzymaniu powietrza na kilka sekund, a następnie powolnym wydychaniu go przez usta – może pomóc w błyskawicznym uspokojeniu i...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy