W społeczności siła. Jak stworzyć grupę, która pomoże w sprzedaży

Temat numeru

W czasie coraz niższych zasięgów oraz trudności w angażowaniu użytkowników, grupy wciąż mają się bardzo dobrze. Nic dziwnego, że marki chętnie wykorzystują je do skutecznego budowania społeczności i realizacji celów biznesowych. Zobacz, w jaki sposób wykorzystać potencjał grupy, aby efektywnie wspierać sprzedaż.

Dlaczego grupa?

Jest pytanie, jest odpowiedź! A nawet kilka, bo zalet grup na Facebooku jest całkiem sporo:

POLECAMY

  1. Algorytm
    Sposób, w jaki Facebook dobiera treści, które pojawiają się w naszym feedzie, zmienia się, zwykle na niekorzyść stron – serwis pragnie wyróżniać treści ważnych dla nas osób i społeczności, generujące zaangażowanie i dyskusje. Aktywność na grupach dobrze wpisuje się w promowaną przez społecznościowego giganta ideę meaningful interactions, czyli wzmacniania interakcji o realnym znaczeniu, nie tych wywoływanych przez clickbaitowe nagłówki czy głosowanie reakcjami, ale motywowanych udziałem w dyskusji, zaangażowaniem w jakąś sprawę czy ideę. Wniosek?
    W czasie coraz niższych zasięgów (nawet tych płatnych – ciągle drożejących) content z grup ma większe szanse na pojawienie się w feedzie użytkownika.
  2. Selekcja
    Często dość spontanicznie podchodzimy do polubienia strony na FB: bo kupiliśmy produkt, spodobała nam się kreacja reklamowa, bo weszliśmy w pojedynczą interakcję z marką, a później przyjęliśmy zaproszenie do polubienia strony. Co innego grupy. Tu użytkownicy dość często podchodzą do członkostwa nieco bardziej selektywnie, choćby przez potrzebę konieczności zaakceptowania członkostwa w grupie zamkniętej lub tajnej. Co to oznacza? Grupa częściej zbiera osoby wykazujące o wiele większe zainteresowanie, czyli takie, które szybciej mogą stać się Twoimi klientami.
  3. Content od ludzi
    O ile na stronie to marka jest głównym twórcą treści, o tyle na grupie relacja na linii marka – użytkownik jest o wiele bardziej partnerska i płynna. Choćby z tego względu, że zarówno posty marki, jak i użytkowników pojawiają się w głównym feedzie. To stwarza naturalne bodźce do tego, by odbiorcy sami weszli w rolę twórcy i kreatora treści. Pomagają w tym nawet specjalne atrybuty, które FB przypisuje członkom grupy na podstawie ich zachowania: inicjator konwersacji, wizualny narrator – możliwość posiadania takiej „etykiety” w zamian za aktywność na grupie wprowadza de fac...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy