Dołącz do czytelników
Brak wyników

Felieton

11 lipca 2019

NR 22 (Lipiec 2019)

Pracuję zdalnie i zarządzam procesami sprzedaży w firmie. Tak, to możliwe!

0 98

Nie chciałbym poruszać w tym artykule takich elementarnych pojęć, jak dyscyplina, odpowiedzialność oraz motywacja. Oczywiście jest to bardzo ważne w przypadku pracy zdalnej, ale od tego są książki oraz nieliczne podcasty, więc zawsze można sięgnąć po dodatkową porcję wiedzy. Opowiem natomiast o tym, jak wygląda moja praca, ponieważ uważam, że praca zdalna daje duże możliwości rozwoju dla Ciebie jako sprzedawcy oraz dla Twojej firmy. Każdy na tym zyskuje i chyba o to chodzi w prowadzeniu firmy. Wymienię kilka problemów, które dobrze zaadresowane mogą być Twoją przewagą.

1. Optymalizacja procesów i planowanie konkretnych zadań

Wiele już powiedziano na temat optymalizacji procesów w różnych firmach, ale w moim przypadku to bardzo ważny argument. Jako osoba, która zarządza procesami sprzedaży, muszę mieć pełną kontrolę nad tym, co się dzieje z moimi klientami. Do tego służy mi najczęściej polecany przez użytkowników MŚP system CRM, czyli Livespace. Dzięki temu narzędziu mogę sprawnie nadzorować to, co się dzieje z moimi kontaktami, zaplanować wartość sprzedaży itd. Najważniejszy w pracy zdalnej jest dobry plan dnia. W systemie CRM wyznaczam zadania na konkretny dzień i mocno pilnuję, żeby wykonać to, co zaplanowałem. Jest to bardzo istotne, ponieważ dużo rzeczy może mnie rozpraszać, ale konkretny plan dnia pomaga robić to, co powinienem zrobić.

Podsumowując, jeżeli pracujesz zdalnie i nie ma masz systemu CRM, to czas najwyższy, żeby w to wejść, bo pomoże Ci zapanować na setkami albo tysiącami telefonów, maili, próśb od klientów, uzgodnień, warunków itd.

2. Przepływ informacji pomiędzy działami

W naszej firmie mamy programistów, dział obsługi klienta, dział marketingu oraz księgowość. W sumie 16 osób. Teraz uwaga – prawie wszyscy pracują zdalnie oraz jesteśmy z różnych części Polski. 

Nie ma problemu, jeżeli w Twojej firmie jest kilka osób, a resztę dajesz na outsoursing. Chodzi tutaj przede wszystkim, że są firmy, które korzystają z wirtualnego biura rachunkowego czy wynajmują firmy do pozyskania leadów. Wtedy przepływ informacji jest w miarę płynny. Co jednak zrobić, kiedy sytuacja jest taka jak u mnie w firmie – czyli jest wiele osób, które pracują zdalnie i są w różnych działach, a przepływ informacji musi być płynny? To, że dzi...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy