Czy (content) marketing i sprzedaż mogą iść w parze?

Okiem praktyka & konsumenta

Działy sprzedaży nie mają dziś najłatwiejszego zadania: z jednej strony – mają do dyspozycji wiele narzędzi i metod automatyzacji swoich działań, a z drugiej – często najzwyczajniej brak im czasu na wdrożenie takich rozwiązań lub frustrują się ich nieznajomością, wracając do manualnej obsługi. Niezrozumienie procesów i problemów działów sprzedaży może rodzić konflikty i kłopoty w innych działach, a co za tym idzie – w funkcjonowaniu całej firmy. Jednym z poszkodowanych może być dział marketingu, który przez nieefektywną współpracę może mieć utrudnione zadanie wsparcia sprzedaży kampaniami marketingowymi.

Okazuje się, że odpowiednia współpraca działu sprzedaży z działem marketingu może wyraźnie wpłynąć na produktywność i efekt: nowego lub obecnego, zadowolonego klienta. Czy i w jaki sposób działy te mogą wzajemnie sobie pomagać w odniesieniu zaplanowanych celów i jaka jest rola content marketingu w domykaniu sprzedaży? O tym w poniższym materiale.

POLECAMY

Marketing i sprzedaż: jak pies z kotem

Często sprzedaż i marketing mijają się na korytarzu i w… oczekiwaniach. Sprzedawcy oczekują od marketingowców mierzalnych efektów kampanii, marketingowcy zarzucają sprzedawcom nieumiejętne domykanie sprzedaży i brak informacji zwrotnych. Nierzadko zawodzi komunikacja wewnętrzna, zrozumienie własnych potrzeb czy weryfikacja i optymalizacja efektów. W rezultacie sprzedawcom brakuje potrzebnych materiałów do finalizacji transakcji czy testowania nowych metod dotarcia, a marketing ma za mało informacji, czy kampanie mają przełożenie i czego poszukują klienci. 

Jak marketing może pomóc sprzedaży?

Choć wielu sprzedawców może zaśmiać się pod nosem i stwierdzić, że marketingowcy nie przyczyniają się do działań zespołu sprzedażowego, to prawda jest zgoła odmienna. Proaktywność działu marketingu może pomóc działowi sprzedaży w określeniu odpowiednich celów i dążeniu do ich efektywnego wykonania. Marketerzy odpowiedzialni są za research nie tylko słów kluczowych i tre...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy