Okazuje się, że odpowiednia współpraca działu sprzedaży z działem marketingu może wyraźnie wpłynąć na produktywność i efekt: nowego lub obecnego, zadowolonego klienta. Czy i w jaki sposób działy te mogą wzajemnie sobie pomagać w odniesieniu zaplanowanych celów i jaka jest rola content marketingu w domykaniu sprzedaży? O tym w poniższym materiale.
POLECAMY
Marketing i sprzedaż: jak pies z kotem
Często sprzedaż i marketing mijają się na korytarzu i w… oczekiwaniach. Sprzedawcy oczekują od marketingowców mierzalnych efektów kampanii, marketingowcy zarzucają sprzedawcom nieumiejętne domykanie sprzedaży i brak informacji zwrotnych. Nierzadko zawodzi komunikacja wewnętrzna, zrozumienie własnych potrzeb czy weryfikacja i optymalizacja efektów. W rezultacie sprzedawcom brakuje potrzebnych materiałów do finalizacji transakcji czy testowania nowych metod dotarcia, a marketing ma za mało informacji, czy kampanie mają przełożenie i czego poszukują klienci.
Jak marketing może pomóc sprzedaży?
Choć wielu sprzedawców może zaśmiać się pod nosem i stwierdzić, że marketingowcy nie przyczyniają się do działań zespołu sprzedażowego, to prawda jest zgoła odmienna. Proaktywność działu marketingu może pomóc działowi sprzedaży w określeniu odpowiednich celów i dążeniu do ich efektywnego wykonania. Marketerzy odpowiedzialni są za research nie tylko słów kluczowych i tre...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!