Sprawdź, jak wzmocnić swój zespół dzięki CRM!

Skuteczna sprzedaż

W strukturze organizacyjnej każdej firmy nie ma chyba drugiego tak zmiennego emocjonalnie departamentu jak sprzedaż. W jednej chwili możemy zaobserwować euforię po zakontraktowaniu nowej sprzedaży, która nagle przemieni się w załamanie i złość po przegraniu innej szansy. Im bliżej końca okresu rozliczeniowego, tym te emocje przybierają bardziej intensywną formę ekspresji. Każdy z handlowców jest przecież szczegółowo rozliczany przez dyrektora z nałożonych planów. Ten również nie może pozostać obojętny na wyniki swojego zespołu. Dziś pomówimy o tym, jak je wzmocnić dzięki systemom CRM.

Niejednokrotnie relacje pomiędzy zespołem handlowców i dyrektorem sprzedaży potrafią być napięte. Na jednej linii pojawia się stres i zdenerwowanie, a na drugiej nadmierny entuzjazm i rozluźnienie. Każda z tych emocji nie sprzyja budowaniu zespołu sprzedażowego. Co więc można zrobić? Wypośrodkować emocje i odwołać się do faktów, matematyki i statystyki, najlepiej wykorzystując do tego narzędzie dostępne dla większości zespołów sprzedażowych – system CRM (customer relationship management; zarządzanie relacjami z klientami). Odpowiednie wykorzystanie przez dyrektorów sprzedaży dobrodziejstw, które oferują systemy CRM, przyczynia się do poprawy relacji między wszystkimi pracownikami działu sprzedaży.

POLECAMY

Z perspektywy menedżera zarządzanie zespołem sprzedawców wymaga zarówno sporej wiedzy, doświadczenia, jak i posiadania umiejętności przywódczych. Ta ostatnia jest cechą mocno osobistą. Nie zawsze bywa więc tak, że każdy dyrektor po...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy