Niejednokrotnie relacje pomiędzy zespołem handlowców i dyrektorem sprzedaży potrafią być napięte. Na jednej linii pojawia się stres i zdenerwowanie, a na drugiej nadmierny entuzjazm i rozluźnienie. Każda z tych emocji nie sprzyja budowaniu zespołu sprzedażowego. Co więc można zrobić? Wypośrodkować emocje i odwołać się do faktów, matematyki i statystyki, najlepiej wykorzystując do tego narzędzie dostępne dla większości zespołów sprzedażowych – system CRM (customer relationship management; zarządzanie relacjami z klientami). Odpowiednie wykorzystanie przez dyrektorów sprzedaży dobrodziejstw, które oferują systemy CRM, przyczynia się do poprawy relacji między wszystkimi pracownikami działu sprzedaży.
POLECAMY
Z perspektywy menedżera zarządzanie zespołem sprzedawców wymaga zarówno sporej wiedzy, doświadczenia, jak i posiadania umiejętności przywódczych. Ta ostatnia jest cechą mocno osobistą. Nie zawsze bywa więc tak, że każdy dyrektor p...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!