PR i komunikacja w służbie sprzedaży

Temat numeru Nowoczesny marketing w służbie sprzedaży

Na linii: dział sprzedaży – dział marketingu i PR iskrzy od zawsze. Przyczyną jest brak wzajemnego zrozumienia celów sprzedaży, to po prostu zdobycie klienta i domknięcie sprzedaży – często różnymi metodami i niekoniecznie (sic!) w zgodzie z samym klientem. W przypadku komunikacji pojawia się więcej motywacji do budowania wizerunku marki i jej postrzegania.

Często spotykamy się z poglądem, według którego sprzedaż i komunikacja stanowią dwie zupełnie odrębne od siebie sfery biznesu. Powód jest szalenie prosty: z reguły to sprzedawca domyka sprzedaż i zdobywa kolejnego klienta. Spójrzmy na to jednak z perspektywy najpopularniejszego w Polsce sportu: piłki nożnej. Czy sprzedawca samotnie przebiega boisko, by na jego końcu wpakować piłkę do bramki przeciwnika? Nie. Piłka nożna to sport drużynowy i każdy gracz ma swoją pozycję na murawie i rolę do odegrania. Doświadczona drużyna wykorzystuje wszystkie zasoby w zaprogramowany sposób, by doprowadzić piłkę do miejsca, w którym napastnikowi pozostaje umiejętnie zdobyć kolejny punkt dla swojej drużyny. Biznes działa podobnie, a PR i marketing regularnie asystują w zdobywaniu bramek przez sprzedawców. 

POLECAMY

W Prowly pracujemy w oparciu o metodologię inbound marketingu, czyli (w dużym skrócie): staramy się poprzez wartościowe treści (PR i content marketing) zdobyć kontakt (numer telefonu, adres e-mail) do potencjalnego klienta, którego następnie edukujemy i angażujemy w taki sposób, by finalnie spojrzał na nasz produkt przez pryzmat swoich codziennych wyzwań i problemów.

Wskazówka

Aby inbound marketing był technicznie możliwy, warto skorzystać z jednej z platform do automatyzacji marketingu, np. Marketo, SalesManago, Hubspot czy Pardot, które dają możliwość kompleksowego zarządzani...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy