Chcąc rozstrzygnąć spór o znaczeniu pierwszego wrażenia w sprzedaży, musimy mieć świadomość, że jego wartość jest bardzo trudno udokumentować i zewidencjonować. W internecie możemy znaleźć wiele „badań”, którym brakuje źródeł, kto je przeprowadził i za pomocą jakich metod. Niemniej, jeśli już znajdziemy odpowiednie źródła, to zauważam jeden problem: ankietowani mają świadomie odpowiedzieć, czy pierwsze wrażenie miało na nich wpływ, i jeszcze określić, od czego to zależało. Czemu jest to problem? Ponieważ, jak pisze Malcom Gladwell, pisarz i publicysta „New Yorkera”, takie reakcje zachodzą u nas „za zamkniętymi drzwiami” i nie jesteśmy ich po prostu świadomi, więc jak mamy je opisać? To tak, jak mielibyśmy wytłumaczyć, dlaczego coś nam smakuje – trudno to opisać, po prostu tak jest. Jest jednak parę rzeczy, które nasuwają kilka kluczowych wniosków na ten temat i chętnie się nimi podzielę.
POLECAMY
Coraz mniej czasu
Wyobraźmy sobie, że szukamy szkoły albo kursu językowego dla siebie. Oczywiście, zaczynamy od poszukiwań wraz z dobrym znajomym, jakim jest wujek Google. Wch...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!