Patronat medialny – jak może wesprzeć Twoją sprzedaż?

Narzędzia wspierające sprzedaż

Szefie sprzedaży – napisałeś książkę/e-booka lub planujesz to zrobić, organizujesz wydarzenie, które potrzebuje promocji? Szukaj patronów medialnych! To jedno z lepszych rozwiązań, które znane jest od wielu lat. Niestety, nie wszyscy o nim pamiętają lub wiedzą, jak je wykorzystać. Patronaty medialne to nic innego jak wsparcie portali internetowych, gazet, radia czy telewizji. Mitem jest, że są one zarezerwowane tylko na popularne, duże wydarzenia czy do promocji książek znanych osób. W tym artykule postaram się przedstawić Wam możliwości, jakie płyną ze współpracy medialnej.

Patronat medialny to rodzaj wsparcia (płatnego lub bezpłatnego), w którym mass media, jak np. portale internetowe czy telewizja, wspierają swoimi działaniami dany projekt. Może to być konferencja, e-book, planner czy spotkanie networkingowe. Może dotyczyć wydarzeń lub produktów online, ale nie tylko. Głównym celem jest udostępnienie w jak najbardziej korzystny sposób przestrzeni związanej z promocją dla obu stron. Wybrane media sygnują swoim logo dany produkt, wydarzenie czy inicjatywę. W zamian za to oferują przestrzeń reklamową.

POLECAMY

Jakie korzyści możemy uzyskać ze współpracy patronackiej?

Takich korzyści jest całe mnóstwo. Jeśli mamy dobrze określone cele i skonstruowaną umowę, możemy wykorzystać to maksymalnie. Tego typu aktywności mają ogromny wpływ na PR, działania reklamowe i sprzedażowe. Media, które wspierają dane wydarzenie czy produkt poprzez swoje kanały mediowe i społecznościowe, przyczyniają do wsparcia wizerunku tego, co planujemy zrobić, wyprodukować czy zorganizować. Dzięki odpowiednim działaniom, więcej osób może dowiedzieć się o tym, co planujemy. Mogą to zobaczyć, przeczytać o tym lub tego posłuchać. Głównym założeniem jest dotarcie do jak największej liczby osób, które mogą być zainteresowane usługą, produktem czy eventem.

Ramka 1
Korzyści związane z patronatem
  • Bardzo dobry PR.
  • Pozytywny wizerunek.
  • Prezentacja produktu, usługi, wydarzenia.
  • Wzrost świadomości u odbiorców/zapamiętywalność.
  • Dotarcie do nowych, potencjalnych klientów.
  • Prezentacja wydarzenia czy osoby jako eksperta.
  • Inne.


Za co odpowiadają media?

Media są odpowiedzialne za informowanie o danej akcji czy produkcie za pośrednictwem włas...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy