Dołącz do czytelników
Brak wyników

Narzędzia wspierające sprzedaż

23 lipca 2021

NR 34 (Lipiec 2021)

Optymalizacja i testowanie a strata czasu (i pieniędzy)

32

Żyjemy w czasach, gdzie mnogość dostępnych narzędzi i rozwiązań może paraliżować. Łatwo zgubić się w dżungli automatyzacji i optymalizacji, chcąc nadążyć za wirtualnym światem, testując nowości. Nawet najbardziej skuteczne i efektywne narzędzia nie pomogą, jeśli brakuje nam konsekwencji, chęci testowania różnych rozwiązań i zrozumienia celu ich wykorzystania.

Zanim przejdę do wskazania kilku wartościowych i przydatnych narzędzi, chcę zwrócić uwagę na trzy aspekty: cel, wdrożenie i użytkowanie. W przypadku narzędzi do automatyzacji lub po prostu wsparcia sprzedaży często dowiadujemy się o nich z rekomendacji lub od opiniotwórczego marketera czy specjalisty w danej branży. Następnie pędzimy na stronę dostawcy, kupujemy (najlepiej od razu na rok) i czekamy. Czekamy na więcej leadów, szybsze zamknięcie procesu sprzedażowego, skuteczniejsze domknięcie sprzedaży. Jeśli na początku pracy z narzędziem nie określimy dokładnie, do czego ma nam ono służyć, jakie informacje chcemy pozyskać oraz według jakiego klucza będziemy oceniać jego skuteczność, to już na wstępie „przepalamy” czas i pieniądze.

POLECAMY

Technologia ponad wszystko

Spośród wielu czynników, które w ostatnim czasie przeobrażają rynek pracy, kluczowy jest rozwój technologii cyfrowej, która zastąpi przewidywalne, niewymagające większej wiedzy czynności. Co za tym idzie, zyskają osoby, które potrafią szybko uczyć się obsługi nowych narzędzi i w pełni wykorzystywać ich potencjał. Działania sprzedażowe również idą w tym kierunku i coraz więcej etapów sprzedaży przebiega automatycznie. Dlatego nie bójmy się testować nowych narzędzi. Uczmy się, wyciągajmy wnioski, dobierajmy rozwiązania do konkretnej organizacji.

Inwestycja, nie koszt

Kolejna ważna rzecz – traktujmy te narzędzia jak inwestycję, a nie koszt. Odpowiednia wtyczka do tworzenia baz mailingowych może zastąpić potrzebę zlecenia tego na zewnątrz, dając oszczędności, które można przeznaczyć na rozwój pracownika i udoskonalanie procesu. Poniższy zestaw narzędzi, w zależności od liczby użytkowników, długości okresu subskrypcji i rodzaju pakietu to koszt na poziomie 10 000 zł rocznie, dlatego po implementacji warto mierzyć ich skuteczność i przydatność w firmie, a to, co się nie sprawdza, eliminować i testować kolejne.

Jak wspomóc sprzedaż?

W tym artykule skupię się tylko na narzędziach wspierających sprzedaż, ale pamiętajmy, że warto uzupełnić je o narzędzia marketingowe, ponieważ wbrew różnym opiniom, marketing i sprzedaż, jeśli mają być naprawdę skuteczne, muszą się wzajemnie uzupełniać.
Przechodząc do tematu praktycznych narzędzi, które poprawiają skuteczność oraz jakość pracy, a także wpływają na lepsze zrozumienie klienta, chciałabym przedstawić kilka z nich:

  1. Lusha i Snov.io
    Są to dwa niepozorne narzędzia, które zdecydowanie ułatwiają działania prospectingowe. Lusha działa, niestety, tylko na LinkedIn i służy do pozyskiwania adresów e-mail lub telefonów do konkretnych osób, z którymi chcielibyśmy nawiązać kontakt. Polecam je przede wszystkim handlowcom, którzy w bardzo precyzyjny sposób chcą docierać do swojej grupy docelowej i liczy się dla nich jakość, a nie liczba. Doskonale sprawdza się przy wąskiej grupie docelowej i drogich usługach, gdzie nie mają zastosowania masowe zimne maile. Drugim narzędziem o podobnej funkcjonalności (pozyskiwanie e-maili), ale pozwalającym działać na szerszą skalę, z zamiarem cold mailingu, jest Snov.io. Jest ono znacznie tańsze, nie ogranicza się do LinkedIn i pozwala na znalezienie e-maili na podstawie danych osobowych czy nazwy domeny.
  2. ProspectIN
    Kolejne narzędzie to niejako „game changer” w social sellingu. Pozwala na zautomatyzowanie działań na LinkedIn. Posiada liczne funkcjonalności i umożliwia obserwowanie, zapraszanie czy pisanie wiadomości do kilkudziesięciu osób za pomocą kilku kliknięć. Ponadto daje możliwość zaplanowania konkretnej sekwencji wiadomości, które zwiększają szanse na zainteresowanie odbiorcy i pozyskanie leada sprzedażowego, jednocześnie oszczędzając mnóstwo czasu.
     

    RAMKA 1
    Masowe wiadomości na LinkedIn

    Niestety, na rynku pojawią się głosy, że niektórym użytkownikom LinkedIn zablokował już możliwość wysyłania masowych wiadomości. Zatem spieszmy się pozyskiwać leady za pomocą ProstpectIN, bo zapewne niedługo jego funkcje zostaną mocno ograniczone u wszystkich użytkowników. Mimo wszystko, duży plus dla LinkedIn za politykę antyspamową.


     
  3. Sellizer
    Prezentacja ofertowa – jeden z ważniejszych elementów procesu sprzedażowego. W zależności od produktu, branży czy klienta sprawdzają się różne modele. Właściwie dopasowany format oferty to klucz do sukcesu. Sellizer to narzędzie, które po pierwsze pozwala ulepszyć i przetestować oferty, a po drugie usprawnia proces komunikacji z klientem. W Sellizerze możesz zobaczyć, kiedy klient otworzył ofertę, ile czasu spędza na każdym slajdzie i kiedy do nie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy