Optymalizacja i testowanie a strata czasu (i pieniędzy)

Narzędzia wspierające sprzedaż

Żyjemy w czasach, gdzie mnogość dostępnych narzędzi i rozwiązań może paraliżować. Łatwo zgubić się w dżungli automatyzacji i optymalizacji, chcąc nadążyć za wirtualnym światem, testując nowości. Nawet najbardziej skuteczne i efektywne narzędzia nie pomogą, jeśli brakuje nam konsekwencji, chęci testowania różnych rozwiązań i zrozumienia celu ich wykorzystania.

Zanim przejdę do wskazania kilku wartościowych i przydatnych narzędzi, chcę zwrócić uwagę na trzy aspekty: cel, wdrożenie i użytkowanie. W przypadku narzędzi do automatyzacji lub po prostu wsparcia sprzedaży często dowiadujemy się o nich z rekomendacji lub od opiniotwórczego marketera czy specjalisty w danej branży. Następnie pędzimy na stronę dostawcy, kupujemy (najlepiej od razu na rok) i czekamy. Czekamy na więcej leadów, szybsze zamknięcie procesu sprzedażowego, skuteczniejsze domknięcie sprzedaży. Jeśli na początku pracy z narzędziem nie określimy dokładnie, do czego ma nam ono służyć, jakie informacje chcemy pozyskać oraz według jakiego klucza będziemy oceniać jego skuteczność, to już na wstępie „przepalamy” czas i pieniądze.

POLECAMY

Technologia ponad wszystko

Spośród wielu czynników, które w ostatnim czasie przeobrażają rynek pracy, kluczowy jest rozwój technologii cyfrowej, która z...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy