Nowoczesne działy sprzedaży a wellbeing – o co warto zadbać z perspektywy handlowca i menedżera?

Strefa szefa

Dzisiejszy świat charakteryzuje się ogromną dynamiką i liczbą bodźców. Jako ludzie narażeni jesteśmy na wiele czynników negatywnie wpływających na nasz dobrostan, co przekłada się na efektywność biznesową. Natomiast firmy, chcąc reagować na sytuację na rynku i przygotowując się jak najlepiej do zapowiadanego kryzysu, wywierają dużą presję na działach handlowych. Jednocześnie wiemy, że siły sprzedaży, to podpora firmy i dlatego potrzebujemy zadbać o ich dobrostan.

Wellbeing – modne hasło czy realna potrzeba do zaopiekowania?

Wellbeing, zwany również dobrostanem lub pomyślnością, to pojęcie odnoszące się do ogólnego stanu zdrowia, zadowolenia i satysfakcji człowieka w różnych aspektach jego życia. Dobrostan nie jest ograniczony tylko do braku chorób czy problemów fizycznych – to także odczucie pełni i zadowolenia z życia. To koncepcja, która uwzględnia takie obszary, jak:

POLECAMY

  • zdrowie fizyczne, w tym zdrowe odżywianie oraz zapobieganie chorobom;
  • zdrowie emocjonalne i psychiczne, czyli ogólna kondycja psychiczna, inteligencja emocjonalna oraz odporność psychiczna;
  • społeczne relacje oraz ich jakość;
  • duchowość – zrozumienie własnych wartości oraz tożsamości;
  • zadowolenie z pracy – satysfakcja z wykonywanych zadań, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu;
  • równowaga między życiem zawodowym i prywatnym.
     

I nie jest to tylko modne hasło, o którym warto mówić, żeby być w trendach. W raporcie „Global Wellbeing 2021” firmy AON, możemy przeczytać, że najważniejszymi czynnikami ryzyka, wpływającymi na wyniki finansowe firm na świecie są:

  • stres (67%);
  • wypalenie zawodowe (46%);
  • niepokój (37%).
     

Widać, że są to czynniki zawarte w koncepcji wellbeingu. I oczywiście, wyniki na pewno związane są z pandemią koronawirusa oraz wojną w Ukrainie. Jednak warto brać pod uwagę to, że żyjemy w świecie kruchym (brittle), niespokojnym (anxious), nieliniowym (non-linear) oraz niezrozumiałym (incomprehensible) – BANI, więc jeszcze nieraz będziemy jako ludzie narażeni na stresujące sytuacje. A to będzie się przekładać na naszą pracę...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy