Customer feedback, czyli opinia klientów – coś o co złudnie walczymy, a tak naprawdę czego trochę się boimy. Przecież nikt nie lubi słuchać krytyki i narzekania, a nie oszukujmy się, klienci częściej wolą dzielić się z nami swoimi negatywnymi doświadczeniami. Jeśli zakup przeszedł bez zarzutu, po co o tym pisać, przecież to standard i nie ma za co chwalić. Dlatego często firmy nie pochylają się nad pytaniem wprost, tylko czekają, aż głos w ich stronę sam się pojawi. To bardzo duży błąd i zmarnowany potencjał. Kiedy klient sam decyduje się poświęcić swój czas i energię na pozostawienie opinii o naszym sklepie, prawdopodobnie jest zdenerwowany i ciężko będzie zmienić jego nastawienie. Zwiększamy więc tym ryzyko jego straty i przejścia do konkurencji. Jak to mówią, mleko się wylało. Zawsze wychodzę z założenia, że nigdy nie jest za późno, więc jeśli jeszcze nie przykładasz uwagi do opinii klientów, to polecam zmienić nastawianie od razu.
POLECAMY
Krótki przykład z morałem
Zanim przejdziemy do sposobów, jak zbierać feedback od naszych odbiorców, chciałabym żebyście zapamiętali jedną bardzo ważną rzecz. Najgorsze, co możecie zrobić, to pytać o zdanie i nic z tym potem nie robić. Wyobraźcie sobie sytuację, że jesteście klientami firmy, której produkty są niedopracowane. Co chwilę coś przestaje działać, dział supportu nie pomaga, tak jak powinien, a Wasz opiekun przestaje odpowiadać na wiadomości. Zg...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!