NIE ZGADUJ, ZAPYTAJ – CUSTOMER FEEDBACK ELEMENTEM STRATEGII SPRZEDAŻY

Narzędzia wspierające sprzedaż

Pewnie nieraz przyszło Wam usłyszeć słowa: „Kto pyta, nie błądzi”. Nie pierwszy raz utwierdzam się w przekonaniu, że „rady” życiowe można śmiało przenosić do świata biznesu. Dokładnie jak w tym przypadku. Zastanawialiście się kiedyś, jak dużo czasu i energii można zaoszczędzić na snuciu domysłów i testowaniu rozwiązań, które nie są nikomu potrzebne? Wiecie, jak wiele można osiągnąć, zadając kilka prostych pytań? Zacznijcie pytać swoich klientów i przestańcie błądzić.

Customer feedback, czyli opinia klientów – coś o co złudnie walczymy, a tak naprawdę czego trochę się boimy. Przecież nikt nie lubi słuchać krytyki i narzekania, a nie oszukujmy się, klienci częściej wolą dzielić się z nami swoimi negatywnymi doświadczeniami. Jeśli zakup przeszedł bez zarzutu, po co o tym pisać, przecież to standard i nie ma za co chwalić. Dlatego często firmy nie pochylają się nad pytaniem wprost, tylko czekają, aż głos w ich stronę sam się pojawi. To bardzo duży błąd i zmarnowany potencjał. Kiedy klient sam decyduje się poświęcić swój czas i energię na pozostawienie opinii o naszym sklepie, prawdopodobnie jest zdenerwowany i ciężko będzie zmienić jego nastawienie. Zwiększamy więc tym ryzyko jego straty i przejścia do konkurencji. Jak to mówią, mleko się wylało. Zawsze wychodzę z założenia, że nigdy nie jest za późno, więc jeśli jeszcze nie przykładasz uwagi do opinii klientów, to polecam zmienić nastawianie od razu.

POLECAMY

Krótki przykład z morałem

Zanim przejdziemy do sposobów, jak zbierać feedback od naszych odbiorców, chciałabym żebyście zapamiętali jedną bardzo ważną rzecz. Najgorsze, co możecie zrobić, to pytać o zdanie i nic z tym potem nie robić. Wyobraźcie sobie sytuację, że jesteście klientami firmy, której produkty są niedopracowane. Co chwilę coś przestaje działać, dział supportu nie pomaga, tak jak powinien, a Wasz opiekun przestaje odpowiadać na wiadomości. Zgł...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy