Chcesz lepiej poznać ten temat? Sprawdź nasz artykuł: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich
POLECAMY
Z punktu widzenia codziennej pracy najważniejszym oprogramowaniem dla sprzedawcy jest system klasy CRM (customer relationship management). W każdej firmie powinien być on odzwierciedleniem przyjętej wcześniej strategii zarządzania relacjami z klientami. Z założenia stawia ona klienta w centrum uwagi firmy. Co więcej, każde przedsiębiorstwo decyduje, w jaki sposób budować z nimi relacje, a w konsekwencji realizować zadania związane ze sprzedażą i obsługą. Tak przyjęte założenia powinny zostać wyrażone przez odpowiednie procesy zaprojektowane w systemie klasy CRM.
Jednak bez mądrego zarządzania działem handlowym nawet najlepsza technologia nigdy nie stanie się samoistnym motywatorem do wytężonej pracy i osiągnięcia założonych celów. W poprzednim numerze „Nowej Sprzedaży” mój kolega Marcin Fabisiak pisał o tym, jak dyrektor sprzedaży może mądrze budować silny i zgrany zespół. Dziś skupię się szczególnie na kwestii motywowania z wykorzystaniem możliwości, jakie zapewnia technologia.
Mądry menedżer wie, że system CRM nie służy wyłącznie raportowaniu sprzedaży. Można go wykorzystać na dziesiątki sposobów, w tym również do krzewienia ciągłej motywacji do pracy. Tego typu możliwo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!