O zwiadowcach i badaczach w sprzedaży, czyli jak przygotować się do procesu pozyskiwania klientów

Skuteczna sprzedaż

Gdy poszukasz w Wikipedii, kim jest zwiadowca, znajdziesz następującą odpowiedź: „Zwiadowca – żołnierz wchodzący w skład etatowego pododdziału rozpoznawczego lub wykonujący czynności bezpośrednio związane z rozpoznaniem”, czyli koniecznością szybkiego i pełnego pozyskania informacji o przeciwniku.

Co łączy sprzedawcę i zwiadowcę? Rozpoznanie. To słowo klucz, wokół którego będzie orbitował ten artykuł. Dowiesz się z niego, jak zostać doskonałym zwiadowcą. I nawet jeśli nie jesteś związany z wojskiem, zainspirujesz się jego strategiami w pracy z klientami. Dodam do tego szczyptę design thinking i w ten eklektyczny sposób nauczę Cię „odrabiania lekcji” o klientach.
Zostańmy przy rozpoznaniu. Kiedy o nim myślę, widzę żołnierza ubranego w moro, wyposażonego w superzaawansowany sprzęt pozwalający uchwycić najdrobniejsze szczegóły. Zwiadowca jest skoncentrowany, uruchamia 200% swoich zasobów poznawczych. I zbiera informacje. To moje wyobrażenie. Jak jest naprawdę? Trzeba by zapytać prawdziwego żołnierza, a że nie ma takiego w moim otoczeniu, pozostaje mi… znów ta Wikipedia.
Wyróżnia ona aż siedem rodzajów rozpoznania, spośród których dla handlowca przydatne jest aż pięć.

POLECAMY

  1. „Rozpoznanie osobowe (HUMINT), odnoszące się do danych otrzymywanych ze źródeł osobowych. (…) Źródłami tego rodzaju bę...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy