Czym jest lejek sprzedażowy?
Żeby dokładnie zrozumieć, czym jest lejek sprzedażowy, musisz wyobrazić sobie lejek… kuchenny. Bo właśnie stąd pochodzi nazwa tego procesu. Jednak może najpierw spróbujmy sobie stworzyć jakąś jego definicję.
Lejek sprzedażowy to zaplanowana i zautomatyzowana sekwencja działań, które mają na celu przemienianie coraz to nowych odbiorców Twoich komunikatów w klientów.
POLECAMY
W tej definicji najważniejsze są dwa elementy:
- Zautomatyzowana sekwencja działań – w lejku sprzedażowym odbywają się one praktycznie bez Twojego udziału. Planujesz całą ścieżkę na początku, ustawiasz kolejne elementy procesu i potem tylko sprawdzasz, czy wszystko działa, analizujesz, „uszczelniasz”... i obserwujesz efekty.
- Zmiana odbiorców komunikatu w klientów – nazywa się to procesem „podgrzewania leadów” i polega na stopniowym, coraz większym angażowaniu odbiorców, przywiązywaniu do marki, aż w końcu zdecydują się na zakup.
Przykładowy lejek...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!