Samo wykorzystywanie wskaźnika sprzedaży nie jest trudne. Problemem dla niektórych firm może być natomiast definiowanie: kim jest stały, a kim nowy klient? Tymczasem prawidłowo skonstruowana definicja jest najlepszym punktem wyjścia do efektywnego wykorzystania danych. Klient, który nie zamawia danego produktu przez rok (u nas, ale też u konkurencji), a po roku ponownie dokonuje zamówienia, nie jest klientem utraconym. Inaczej jest w przypadku klienta, który wraca do nas po roku, ale w tym czasie zamawia produkt u konkurencji.
POLECAMY
Ważne jest to, aby nie dzielić rynku tylko na klientów stałych i nowych. Takie ograniczenie może skutkować tym, że klienta, który np. nie współpracuje z nami przez dwa lata, ale kor...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!