Każdy sklep uzyskuje zyski dzięki odpowiednio wysokiej marży. Jednak jednym z podstawowych problemów właściciela sklepu jest sposób naliczania cen i marży i odpowiedź na pytania:
POLECAMY
Które produkty sprzedawać z wyższą marżą? Które z niższą? Kiedy i na jakie produkty obniżać i podwyższać marże, aby w konsekwencji wzrosła rentowność sklepu?
Paco Underhill w książce „Dlaczego kupujemy” stwierdził, że „Jeżeli chodzilibyśmy do sklepów tylko wtedy, kiedy potrzebowalibyśmy coś kupić i kupowalibyśmy tylko to, czego potrzebujemy, ekonomia by runęła”. Nie sposób się z tym nie zgodzić, ponieważ cena jest tylko jednym z kilku motywów zakupowych klientów. Klient, szukający produktów o niskich cenach, które eksponowane są w gazetkach, na billboardach oraz plakatach, z punktu widzenia właściciela sklepu nie zostawia masy marży, czyli zysku, dzięki któremu sklep zarabia. Produkty prezentowane na tego typu nośnikach mają bardzo niskie marże, aby pokazać niską cenę i zachęcić klienta do zrobienia zakupów. Natomiast klienci, którzy wybierają sklep ze względu na szybkość robienia zakupów, dostępność tzw. zdrowej żywności, szukają produktów modnych, prestiżowych czy o bardzo wysokiej jakości, są mniej wrażliwi na cenę. Ceny tych produktów mają zdecydowanie wyższe marże i stanowią źródło zysku dla właściciela sklepu.
Wrażliwość klientów na cenę
Klienci w ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!