Jak z głową wdrożyć automatyzację w call center?

Temat numeru Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

Niski poziom bezrobocia, rosnące koszty zatrudnienia pracownika, ale też coraz większe oczekiwania klientów sprawiają, że warto zastanowić się nad wprowadzeniem automatyzacji w contact i call center, by zoptymalizować jakość procesu telefonicznej obsługi klienta, dostępność konsultantów i czas, jaki poświęca się na rozwiązanie konkretnego zgłoszenia.

Automatyzacja to synonim oszczędności dla firmy przy jednoczesnym zwiększeniu satysfakcji Twojego klienta. Jakie są największe wyzwania przy wdrożeniu automatyzacji w call center?

POLECAMY

1. Prawidłowa analiza procesów wewnętrznych firmy

Przykład

Wystawianie faktur przejęła administracja. Obsługę posprzedażową dział customer service. Generowanie leadów i budowanie wstępnego zainteresowania dział marketingu. Nawet cold calling – tam, gdzie jeszcze się opłaca – został przejęty przez działy wyspecjalizowane w tym obszarze działań. 

 

Odpowiednie określenie procesów wewnętrznych firmy na wstępnym etapie projektowania lub dostosowywania systemu do jej potrzeb pomoże w doborze właściwych rozwiązań automatyzujących pracę. Głównym powodem wprowadzenia automatyzacji w call center jest chęć zwiększenia efektywności konsultantów, podczas gdy powinno się także wiedzieć, co z perspektywy klienta wymaga poprawy:

  • jakie zgłoszenia obsługiwane są najdłużej,
  • które zgłoszenia wymagają wielokrotnego przełączania do odpowiednich działów,
  • jaką drogą...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy