Jak wykorzystać nowe narzędzia marketingowe, by zwiększyć sprzedaż?

Temat numeru Nowoczesny marketing w służbie sprzedaży

W wielkim uproszczeniu działania marketingowe i reklamowe można podzielić na te skupione na budowaniu zasięgu i świadomości marki oraz te efektywnościowe, pozwalające przeanalizować i sprawdzić, jaką sprzedaż wygenerowała bezpośrednio i pośrednio każda złotówka wydana na reklamę.

Klienci przed zakupem z łatwością wyszukują w internecie informacje o produktach bądź usługach, którymi są zainteresowani, czytają o trendach, promocjach, rekomendacjach. Doskonale wpasowane w oczekiwania treści pozwalają markom dotrzeć do potencjalnych klientów, jeszcze zanim są oni świadomi produktu, wywołując u nich potrzebę jego posiadania. Tak jest np. w przypadku dobrej jakości blogów firmowych przy sklepach internetowych. Chęć zakupu może być wywołana doskonałą treścią, zdjęciami czy filmami. 

POLECAMY

Każdy biznes oferujący produkty lub usługi w internecie powinien stworzyć swój własny lejek sprzedażowy i dostosować do niego wszystkie działania reklamowe. Jak zaprojektować jego poszczególne etapy, aby osoby odwiedzające stronę WWW jak najszybciej stały się zadowolonymi klientami?

Lejek sprzedażowy w marketingu

Lejek sprzedażowy dla działań reklamowych to odwrócona do góry nogami piramida, która odzwierciedla drogę potencjalnego klienta od momentu zainteresowania się produktem lub usługą do momentu transakcji. Na każdym poziomie lejka zakupowego można stosować różne działania marketingowe i realizować różne cele. Każdy poziom cechuje się inną skłonnością potencjalnego klienta do zakupu. Można wyodrębnić cztery podstawowe etapy (ilustracja 1): 

  1. Budowanie świadomości (inspiracja). Etap ten rozpoczyna się, kiedy potencjalny klient nieświadomy istnienia produktu czy usługi zostanie zainteresowany reklamą graficzną, ciekawym wideo czy artykułem. 
  2. Zainteresowanie. To etap zbierania informacji i porównywania różnych rozwiązań. Osoba rozważająca zakup ma już potrzebę posiadania produktu, nie wie jeszcze, gdzie go kupić, nie wybrała konkretnej marki czy modelu. Korzysta z wyszukiwarek internetowych, aby dowiedzieć się więcej na temat produktu. Czyta poradniki, testy produk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy