Jak sztuczna inteligencja zmieni sprzedaż i obsługę klienta?

Temat numeru Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

Jak będzie wyglądać przyszłość? Ludzie otoczeni przez inteligentne roboty będą mogli oddawać się przyjemnościom zamiast wykonywać nudne i powtarzalne prace. Brzmi jak science fiction?

Zastanów się, jak daleko jest do takiego świata i jak wykorzystanie sztucznej inteligencji już dziś zmienia rynek pracy (nie tylko) w sprzedaży.

AI (ang. artificial intelligence) to skrót, o którym ostatnio jest bardzo głośno. Termin „sztuczna inteligencja” nie jest jednak niczym nowym. Definicja ta powstała w latach 50., kiedy to, tworząc pierwsze komputery, inżynierowie marzyli o tym, że już wkrótce staną się one tak samo inteligentne jak ludzie. Niestety, ze względu na ograniczenia ówczesnej technologii nie było to możliwe. W ten sposób tematyka AI została niejako zapomniana i dopiero od kilku lat znowu zyskuje na popularności.

POLECAMY

Wzrost mocy obliczeniowej komputerów połączony z ułatwionym dostępem do danych pozwolił na opracowanie „uczących się” algorytmów, które są w stanie analizować duże zbiory danych i na tej podstawie wyciągać wnioski, zupełnie jak ludzie (ang. machine learning). 

Każdy, kto odnajduje nowych znajomych na Facebooku, robi zakupy w sklepach internetowych czy wyszukuje informacje poprzez Google, codziennie korzysta z algorytmów sztucznej inteligencji. Mimo dynamicznego rozwoju AI trzeba mieć świadomość, że to dopiero początek drogi. 

Ciekawostka

Obecne stadium rozwoju sztucznej inteligencji, tzw. ANI (ang. artificial narrow intelligence) niesie za sobą szereg ograniczeń, a także możliwości oszukiwania istniejących algorytm...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy