Jak automatyzować komunikację e-mailową w dziale obsługi klienta?

Temat numeru Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

Prawidłowa komunikacja z klientami to podstawa – jeśli chcesz utrzymać ich lojalność i zwiększyć sprzedaż, głos Twojej marki powinien być wyraźny i spójny w każdej interakcji. To najlepsze narzędzie promocyjne i retencyjne. 

Proaktywna obsługa klienta bywa wymagająca. Ważne rozmowy handlowe, przypomnienia o usługach, potwierdzenia spotkań, dalsze rozmowy... jakość komunikacji można łatwo zaniedbać.

POLECAMY

Na szczęście istnieją rozwiązania technologiczne, które mogą pomóc zautomatyzować proces komunikacji, dzięki czemu łatwiej będzie Ci utrzymać kontakt z klientami. 

Marketing automation – komunikacja szyta na miarę potrzeb klienta

Zazwyczaj wsparcie oferowane przez dział obsługi klienta jest pasywne lub reaktywne, czyli polega na tym, że to klient podejmuje inicjatywę, aby nawiązać pierwszy kontakt lub przeszukać dokumenty pomocy. Rozwiązaniem może być wdrożenie narzędzi marketing automation, które pomogą wykryć potrzeby klienta i wysłać wiadomości w czasie rzeczywistym w każdym momencie interakcji z Twoją marką (ilustracja 1). 

Ilustracja 1. Cykl marketing automation łączący zaan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy