Proaktywna obsługa klienta bywa wymagająca. Ważne rozmowy handlowe, przypomnienia o usługach, potwierdzenia spotkań, dalsze rozmowy... jakość komunikacji można łatwo zaniedbać.
POLECAMY
Na szczęście istnieją rozwiązania technologiczne, które mogą pomóc zautomatyzować proces komunikacji, dzięki czemu łatwiej będzie Ci utrzymać kontakt z klientami.
Marketing automation – komunikacja szyta na miarę potrzeb klienta
Zazwyczaj wsparcie oferowane przez dział obsługi klienta jest pasywne lub reaktywne, czyli polega na tym, że to klient podejmuje inicjatywę, aby nawiązać pierwszy kontakt lub przeszukać dokumenty pomocy. Rozwiązaniem może być wdrożenie narzędzi marketing automation, które pomogą wykryć potrzeby klienta i wysłać wiadomości w czasie rzeczywistym w każdym momencie interakcji z Twoją marką (ilustracja 1).
Ilustracja 1. Cykl marketing automation łączący zaan...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!