Inteligencja emocjonalna (sformułowana w połowie lat 90. XX wieku przez Daniela Golemana) to inaczej kontrolowanie własnych emocji, a także umiejętność odczytywania emocji innych. Samoświadomość, jaką daje inteligencja emocjonalna, pomaga identyfikować i rozumieć własne emocje, które mogą mieć wpływ również na innych. Dzięki temu możesz regulować swoje emocje, dopasowywać je do różnych sytuacji. Pomaga ona również motywować siebie, wydobyć entuzjazm wtedy, kiedy jest potrzebny.
Co ma wspólnego inteligencja emocjonalna ze sprzedażą? Wiele! Często myślimy, że nasze decyzje i wszelkie działania opieramy na logicznym myśleniu, a prawdą jest, że zarówno sprzedawca, jak i kupujący działają pod wpływem emocji. To oznacza, że im więcej inwestujesz we własną inteligencję emocjonalną, tym większy sukces osiągasz.
POLECAMY
W jakich obszarach sprzedaży emocje mogą pomóc?
- Negocjacje – kiedy kontrolujesz swoje emocje, klient nie jest w stanie wyprowadzić Cię z równowagi; dzięki naturalnej wysokiej inteligencji emocjonalnej kobiety są świetnymi negocjatorami. Jesteśmy bardziej świadome występujących emocji w procesie sprzedaży i potrafimy nad nimi zapanować. Wiemy doskonale, które emocje „schować”, gdyż mogą odstraszać klienta (np. podekscytowanie, zdenerwowanie, strach, nerwowość itp.).
- Obiekcje klienta – kobiety mają w sobie empatię, która bardzo pomaga w przypadku różnych ataków, niezadowolenia ze strony klienta. Zamiast wpadać w pułapkę przepychania na argumenty, kobiety są w stanie zajrzeć głębiej w stan umysłu klienta i dowiedzieć się, co tak naprawdę kryje się pod słowami obiekcji, zarzutów czy zagrywek klienta.
- Automotywac...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!