Design thinking w sprzedaży

Narzędzia wspierające sprzedaż

Design thinking to przewaga. Przewaga wynikająca z dokonywania zmian, które mają zwiększyć koncentrację na potrzebach drugiego człowieka. To także celowość podejścia do wyzwań, jakie generuje biznes. Jest to również projektowanie działań w taki sposób, aby końcowi odbiorcy mieli jak największą łatwość w użytkowaniu i odbiorze finalnego produktu bądź usługi.

Projektowanie może być zarówno zorientowane na użytkownikach, jak i na wrażeniach. Może być styczne również z działaniami społecznymi. Wykorzystuje się je w wielu obszarach, np. przy usługach, architekturze czy też po prostu grafice. Z tym ostatnim jest ono najmocniej utożsamiane. Jednak jeśli spojrzymy szerzej to hasło „projektowanie” można odnieść nie tylko do tworzenia logo, reklam, znaków i innych materiałów drukowanych, a do całości działań, których celowość odnosi się do wykorzystywania pracy z danymi. Celowość ta ma wpływ na konkretne i mierzalne efekty – wyniki, które przekładają się na dalsze procesy i rozwój całych projektów. To powoduje, że można wykorzystywać je w każdym biznesie. Niezależnie od jego wielkości, rodzaju działalności, wieku, niszy rynkowej czy lokalizacji (również tylko w online). Każdy, kto celowo wykorzystuje konkretne narzędzie i metody pracy do stymulowania wzrostu oraz sukcesu, może nazwać się projektantem.
„Najprościej mówiąc design thinking, czyli myślenie projektowe, to badawcze podejście do rozwiązywania problemów, które zawiera i równoważy analityczne i kreatywne procesy myślowe” – pisał Beverly Rudkin Ingle w Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Z kolei Tim Brown, protagonista myślenia projektowego w biznesie, twierdzi, że to „nieograniczony, otwarty i powtarzający się proces wspomagany przez myślenie projektowe dla tych, którzy doświadczają go po raz pierwszy”. Dodaje także, że proces ten „będzie wydawał się chaotyczny”.
Myślenie projektowe jest procesem iteracyjnym i szybkim, który może być zastosowany w niemal każdym wyzwaniu biznesowym, także w sprzedażowym. Jest również dzia...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy