Czy wiesz, czym jest „złoty krąg” sprzedaży?

Skuteczna sprzedaż

Wyobraź sobie rzeczywistość, w której klienci podejmują decyzje w prosty i szybki sposób, są lojalni, a biznes opiera się na zaufaniu. Pomyślisz, być może: „To niemożliwe w mojej branży” lub „W dzisiejszym świecie? To jakaś mrzonka!”. Czy tak właśnie jest? Zobaczcie sami. Zapraszam do świata neurobiologii. 

Zgadzam się z tymi wątpliwościami, bo otoczenie biznesowe, w jakim działamy, jest pełne firm, które twierdzą, że są liderami w swojej branży, mają najlepszy produkt, świetnych fachowców i największe doświadczenie. Jednocześnie firmy te zmagają się z brakiem lojalności klientów, agresywnymi działaniami konkurencji, problemami kadrowymi, rewolucją technologiczną, która wymusza na nich ciągłe zmiany.

POLECAMY

W dużym skrócie, każdy działa w „najtrudniejszej branży na świecie”. 

Wszyscy, bez względu na rodzaj wykonywanej działalności, muszą sprzedawać. Skoro trzymasz w ręku „Nową Sprzedaż”, to zakładam, że szukasz sposobów, aby ta sprzedaż była jeszcze bardziej efektywna.

W tym artykule podzielę się z Tobą ideą, która wywróciła moje myślenie o sprzedaży do góry nogami. Idea „złotego kręgu” autorstwa Simona Sineka sprowokowała mnie do głębszej refleksji, do czego zachęcam również i Ciebie.

Czym jest „złoty krąg”?

„Złoty krąg” jest naturalnym wzorem, sposobem myślenia, działania i komunikowania firm i ich pracowników ze światem. Składa się z trzech koncentrycznych okręgów, które odpowiadają na pytania: CO? JAK? DLACZEGO?

  • CO? Każda organizacja wie, „co” robi. Nie ma problemu z określeniem dostarczanych produktów/usług. Jest to łatwe do zidentyfikowania. 
  • JAK? Niektóre firmy wiedzą, „jak”...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy