Czy Facebook zastąpi handlowców? Social media w B2B

Temat numeru Nowoczesny marketing w służbie sprzedaży

Nie bez przyczyny marketing w mediach społecznościowych dla branży B2B uznawany jest za trudniejszy w realizacji niż ten w modelu B2C. 

Czasami pokutuje wręcz przekonanie, że social media w ogóle nie są dobrym miejscem promowania się takich firm. Faktem jest, że marketingowiec musi się w tym przypadku zmierzyć z kilkoma problemami, których w branży B2C nie doświadcza lub doświadcza w mniejszym stopniu.

Na dobry początek pozwolę sobie zburzyć całą dramaturgię i odpowiedzieć na pytanie z tytułu. Nie, nie zastąpi. Handlowcy mogą spać spokojnie. Media społecznościowe nie pozbawią ich zajęcia. Co wcale nie oznacza, że jako osoba z branży B2B możesz przestać czytać ten artykuł i przeskoczyć do kolejnego. A to dlatego, że mądrze wykorzystany potencjał social mediów może być istotnym wsparciem dla Twojego biznesu również w modelu business to business. 

POLECAMY

Czy to zawsze musi być lead

Najważniejszym celem działań marketingowych w modelu B2B jest zdobycie leada, czyli danych osoby potencjalnie zainteresowanej zakupem, i sprawienie, żeby ów lead „dojrzał” do decyzji zakupowej. To z jednej strony oczywiste, z drugiej często się przy tej okazji zapomina, że do tej ostatecznej konwersji trzeba jakoś dojść. Tu istota zjawiska pozostaje taka sama – czy sprzedajesz skarpetki, czy systemy CRM. 

Dobrze przemyślana strategia w social mediach pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta ze swoją marką na pocz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy