Czym jest problem? Poznaj odpowiedzi na pytania związane z odkrywaniem i zrozumieniem problemu w procesie sprzedaży. Problem to przeszkoda, która stoi na drodze do osiągnięcia pożądanych celów biznesowych.
POLECAMY
Problem w biznesie
Przede wszystkim problem biznesowy tym różni się od innych problemów, że jest związany z uzyskiwaniem przez firmę dochodów lub ponoszeniem kosztów. Zanim spotkasz się z klientem:
- Przeanalizuj, jakie sfery działalności jego przedsiębiorstwa generują koszty, które mogą wiązać się z ich wzrostem.
- Przeanalizuj też źródła dochodów przedsiębiorstwa.
- Określ wszystkie centra kosztów i zysków w organizacji.
Jeśli klient dostrzeże sposób na znaczące zwiększenie dochodów lub redukcję kosztów, to będzie zainteresowany inwestycją (o ile przewidywane rezultaty będą przewyższały nakłady).
W rozmowach z decydentami biznesowymi lepiej jest koncentrować się na celach biznesowych niż na problemach. Pamiętaj o tym, że liderzy firm to często nastawieni na osiąganie celów wizjonerzy – trudno będzie potwierdzić informacje o tym, że ich firma ma problemy, ale chętnie będą rozmawiać o celach, które stawiają sobie i organizacji. Gdyby cele te były łatwe do osiągnięcia, prawdopo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!